به گزارش نبض‌انرژی، کاهش ۱۵ درصدی ذخایر آبی سدهای استان تهران مدیر توسعه و بهره‌برداری تأسیسات برق آبی استان تهران، با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی آورده‌ها در ذخائر مخازن، گفت: تاکنون ۸ درصد میزان بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته عقب است. محمد شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران، درباره میزان ذخایر سدهای […]

به گزارش نبض‌انرژی،

کاهش ۱۵ درصدی ذخایر آبی سدهای استان تهران

مدیر توسعه و بهره‌برداری تأسیسات برق آبی استان تهران، با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی آورده‌ها در ذخائر مخازن، گفت: تاکنون ۸ درصد میزان بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته عقب است.

کاهش ۱۵ درصدی ذخایر آبی سدهای استان تهران

محمد شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران، درباره میزان ذخایر سدهای پنج گانه تهران و بارندگی‌های اخیر در استان، اظهار کرد: تاکنون ۶۳۵ میلیون مترمکعب ذخیره مخازن است.

وی در ادامه گفت: در ۱۱ روز اول آذر ماه ۵۸ میلیمتر بارندگی داشتیم که این رقم با توجه به پیش‌بینی بارش از ابتدای سال آبی که ۹۴ میلیمتر بارندگی انجام گرفته هنوز ۸ درصد نسبت به سال گذشته میزان بارندگی‌ها عقب بوده است ولی خوشبختانه نسبت به بلند مدت افزایش خوبی را شاهد هستیم.

مدیر توسعه و بهره‌برداری تأسیسات برق آبی با اشاره به کاهش ورودی سدها، بیان کرد: از ابتدای سال آبی تاکنون ورودی سدها ۱۳۹ میلیون مترمکعب بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶۳ میلیون مترمکعب بوده است و با کاهش ۱۵ درصدی آورده‌ها مواجه هستیم.

شهریاری ذخیره سدهای پنج گانه استان تهران را ۶۳۵ میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: این حجم در روز مشابه سال گذشته ۷۲۷ میلیون مترمکعب بوده است که ۹۲ میلیون مترمکعب که حکایت از کاهش ذخائر آب در مخازن سدها را دارد.

وی با اشاره به کاهش ذخائر آب و تغییر رژیم مصرف به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام کرونا، اظهار کرد: از همشهریان درخواست داریم همواره مدیریت مصرف را در نظر داشته تا امسال و یا در آینده دچار چالش و مشکل تأمین آب نباشیم.

مدیر توسعه و بهره‌برداری تأسیسات برق آبی آب منطقه ای استان تهران درباره پیش‌بینی وضعیت بارش‌ها در روزهای آینده، خاطرنشان کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی خشکسالی ضعیف مدنظر بوده و شرایط بارندگی‌ها درصد این موضوع را تشدید کرده است و به احتمال زیاد با این خشکسالی ضعیف مواجه شویم.