به گزارش نبض‌انرژی، نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه طرح مجلس با عنوان اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، کمک به‌ دولت برای خروج از بن‌بست و رفع تحریم است، گفت: توافقی بین دولت ما و کشورهای دیگر امضاء شد که کسی از جزئیات آن مطلع نیست جز دشمنان ملت ایران. به گزارش خبرنگار سیاسی […]

به گزارش نبض‌انرژی،

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه طرح مجلس با عنوان اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، کمک به‌ دولت برای خروج از بن‌بست و رفع تحریم است، گفت: توافقی بین دولت ما و کشورهای دیگر امضاء شد که کسی از جزئیات آن مطلع نیست جز دشمنان ملت ایران.

رضوانی: طرح مجلس کمک به‌ دولت برای خروج از بن‌بست و رفع تحریم است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، غلامحسین رضوانی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه ۱۱ آذر) در نشست خبری بررسی طرح اقدام راهبردی مجلس برای رفع تحریم‌ها که در خبرگزاری فارس برگزار شد با یادآوری زمینه‌‌های شکل‌گیری برجام، گفت: برخی مسئولین در دولت دهم و بعد هم در دولت یازدهم خطاب به رهبر انقلاب اظهار داشتند که راه حل مشکلات مذاکره است.

وی با بیان اینکه مذاکره و گفت‌وگو به معنای متداول به معنای داد و ستد است، گفت: توافقی بین دولت ما کشورهای دیگر امضاء شد که کسی از جزئیات آن مطلع نیست جز دشمنان ملت ایران.

رضوانی ادامه داد: برجام هرچه بود، ثمره‌اش این شد که امتیاز دادیم اما نستاندیم.

نماینده تهران با بیان اینکه مسیری که دولت برای رفع تحریم‌ها طی کرده به کوچه بن‌بست رسیده، گفت: ما نمایندگان، خود را جزیی از نظام می‌دانیم و برخلاف القاء برخی، نه‌تنها هدف تقابل با دولت را نداریم، بلکه درصدد کمک به دولت هستیم.

وی تصریح کرد: مجلس می‌گوید حالا که دولت در رفع تحریم به بن‌بست رسیده، ما به کمک آن‌ها می‌رویم تا بن‌بست شکنی شود.

رضوانی با بیان اینکه برخی نسبت به طرح مجلس گارد گرفته‌اند، گفت: باید صبر کرد تا طرح، مراحل قانونی خود را طی کند.

نماینده تهران تصریح کرد: یکی از مصیبت‌ها این است که گاهی مجری در جایگاه تئوری‌پرداز می‌نشیند درحالی که دولت مجری است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای تصویب این مصوبه با شورای عالی امنیت ملی، هیات نظارت بر برجام و وزارت خارجه هماهنگی به عمل امده است یا خیر؟ گفت: بررسی این طرح در صلاحیت مجلس است. نظام، مکانیسم‌هایی را برای نهایی شدن این طرح و تبدیل آن به قانون دارد.

رضوانی بیان کرد: این طرح با مسئولان و کارشناسان وزارت خارجه، شورای عالی امنیت ملی و سازمان انرژی اتمی طی جلسات متعدد بررسی شده است. با کارشناسان و مسئولان وزارت خارجه، انرژی اتمی و شورای عالی امنیت رایزنی شده و  غیر از یک نکته  ۹۰ درصد این مصوبه با نظرات در هماهنگی است تا برای قانونی شدن بدون مانع از شورای نگهبان رد شود.

نماینده تهران خاطر نشان کرد: البته اینکه تمام چیزهایی که دبیرخانه شورای امنیت، سازمان انرژی اتمی و وزارت خارجه بخواهد را انجام دهیم،‌خیر. اگر این طور باشد که اصلا مجلس نباید به دنبال مصوبه و طرح برود.

وی در مورد نظرات رهبر انقلاب در این زمینه بیان داشت: رهبر انقلاب رهنمودهایشان صریح است و در گوشی با کسی سخن نمی‌گویند. اگر ما بخواهیم  تمام چیزهایی که دولتی ها و بخش های دیگر می خواهند مو به مو اجرا کنیم، بهتر است که مجلس سراغ تصویب قانونی نرود. دولت تاکید کرد که با مذاکره وضعیت اقتصادی ما بهبود می یابد اما پس از مدتی از حرف خودشان بازگشتند چرا که به هیچ یک از اهداف اقتصادی دست نیافتند.‌