به گزارش نبض‌انرژی، به نقل از رویترز، به دنبال تعویق گفت گوهای گروه اوپک پلاس در خصوص سیاست تولید در سال 2021 و افزایش نگرانی ها در مورد بالا رفتن عرضه، قیمت جهانی نفت امروز شاهد کاهش بود. بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 59 سنت معادل 1.22 […]

به گزارش نبض‌انرژی،

به نقل از رویترز، به دنبال تعویق گفت گوهای گروه اوپک پلاس در خصوص سیاست تولید در سال 2021 و افزایش نگرانی ها در مورد بالا رفتن عرضه، قیمت جهانی نفت امروز شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 59 سنت معادل 1.22 درصد کاهش به 47 دلار و 59 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژانویه نیز با 34 سنت معادل 0.75 درصد کاهش به 45 دلار رسید.

قیمت هر دو شاخص نفتی در ماه نوامبر و تحت تاثیر خبرهای مثبت در خصوص ساخت واکسن کرونا و احتمال ترمیم سریع اقتصادی شاهد افزایش حدودا 27 درصدی بود.

به گفته سه منبع آگاه، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به گروه اوپک پلاس نشست سیاستگذاری خود را تا روز پنجشنبه به تعویق انداخته است، زیرا بازیگران کلیدی این گروه همچنان در خصوص میزان تولید نفت در وضعیت فعلی اختلاف نظر دارند. اوپک پلاس قرار بود روز سه شنبه تشکیل جلسه دهد، اما مذاکرات وزرای کشورهای عضو نتوانست به یک اجماع منجر شود.

باب یاوگر تحلیلگر بازار نفت در موسسه میزوهو گفت: «من احتمال می دهم که در نهایت اوپک پلاس توافق کاهش تولید فعلی را تا سه ماه دیگر تمدید کند.» وی افزود، اما هرگونه توافقی نیازمند موافقت برخی از تولیدکنندگان با کاهش بیشتر تولید است.

به گفته منابع آگاه، امارات این سیگنال را ارسال کرده که تنها در صورتی آماده تمدید کاهش تولید خود است که میزان تبعیت اعضای گروه از مفاد توافق افزایش یابد.

اوپک پلاس قرار بود از ماه ژانویه تولید خود را به میزان 2 میلیون بشکه در روز افزایش دهد، اما با توجه به تداوم وضعیت ضعیف تقاضا، این گروه در حال بررسی گزینه تمدید کاهش تولید تا سه ماهه نخست سال آینده میلادی است.