معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: به دنبال طراحی خودروهای پیشرفته و ارزان قیمت با استفاده از ظرفیت های داخلی کشور هستیم. به گزارش نبض‌انرژی،به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت سوژه هایی با عنوان «پیش‌بینی ارتقای صنعت خودرو با طرح جامع 10 ساله» و «خودروی ارزان و پیشرفته توسط سپاه […]

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: به دنبال طراحی خودروهای پیشرفته و ارزان قیمت با استفاده از ظرفیت های داخلی کشور هستیم.

فارس من|طراحی خودروهای پیشرفته و ارزان قیمت

به گزارش نبض‌انرژی،به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت سوژه هایی با عنوان «پیش‌بینی ارتقای صنعت خودرو با طرح جامع 10 ساله» و «خودروی ارزان و پیشرفته توسط سپاه تولید شود» خواستار طراحی و تولید خودروهای پیشرفته و افزایش کیفیت خودروهای تولیدی شده اند.

در این باره سورنا ستاری در نشست مشترک با وزیر صمت و رییس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری که در خصوص بررسی طرح تولید خودروی مدرن و اقتصادی برگزار شد، اظهار داشت: ایجاد نوآوری با استفاده از طراحی‌های داخلی بیشتر خواهد شد و به همین لحاظ در طرح تولید خودروی ارزان قیمت و مدرن بر روی طراحی داخلی با استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور تأکید داریم.

وی با اعلام اینکه اگر طراحی دست خودمان باشد، خلق خودرو خواهیم کرد، گفت: از کپی کاری در حوزه خودرو و مونتاژ باید بیرون بیاییم و به سمت خلق خودرو با استفاده از طراحی نیروهای متخصص کشورمان و نخبگان حرکت کنیم.

هوشمند سازی در صنعت خودرو را دنبال می‌کنیم

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در ادامه با تأکید بر اینکه آینده صنعت خودرو در هوشمند سازی است، بیان کرد: کشور ما نیز در آینده باید به سمت تولید خودروهای هوشمند و برقی برود تا از این موضوع عقب نمانیم که این مهم را نیز در دستور کار داریم.

در این جلسه با حضور علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و علی آقا محمدی، رییس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح تولید خودروی مدرن و اقتصادی از سوی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری با ورود به عمق داخلی سازی بیشتر، توجه به تاب آوری و پلتفرم‌های مشترک با استفاده از ظرفیت دو خودروساز بزرگ کشورمان(ایران خودرو و سایپا) و همچنین بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: فارس