به گزارش نبض‌انرژی، جولایی مدیر دیسپچینگ شرکت گاز ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به میزان گاز مصرفی در بخش خانگی و تجاری گفت:با توجه به برودت هوا و کاهش دما در اکثر مناطق کشور،‌ گاز مصرفی در کشور در بخش خانگی و تجاری به ۵٢۴ میلیون […]

به گزارش نبض‌انرژی،

جولایی مدیر دیسپچینگ شرکت گاز ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به میزان گاز مصرفی در بخش خانگی و تجاری گفت:با توجه به برودت هوا و کاهش دما در اکثر مناطق کشور،‌ گاز مصرفی در کشور در بخش خانگی و تجاری به ۵٢۴ میلیون متر مکعب رسیده است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز اضافه کرد:مصرف گاز در اواخر آبان ماه کاهش پیدا کرد اما در آذرماه به دنبال کاهش دمای هوا، مصرف گاز نیز افزایش یافته است.

جولایی در مورد حجم گاز تحویلی به نیروگاه‌ها نیز گفت: در شبانه روز گذشته، میزان گاز تحویلی به نیروگاه‌ها روند افزایشی داشته است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز تصریح کرد:آبان ماه مقدار گاز تزریق‌شده به شبکه خطوط سراسری ۷۶۱ میلیون مترمکعب بود که این مقدار نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش ۵.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

او ادامه داد:مقدار مصرف روزانه گاز طبیعی در نیروگاه‌ها حدود ۲۵۰ میلیون مترمکعب است و همچنین در نیروگاه ها روزانه ۶ تا ۸ میلیون لیتر گازوئیل و ۱۵ میلیون لیتر مازوت به‌عنوان خوراک مصرف می‌شود.

جولایی بیان کرد:شرکت ملی گاز تامین کننده انرژی مورد نیاز نیروگاه ها است که برای تامین به موقع گاز همواره با آنها رایزنی شده و از سال قبل برای تامین سوخت سال جدید هماهنگی های لازم صورت می گیرد.