/ قیمت نفت با توجه به موفقیت‌آمیز بودن ساخت سومین واکسن کرونا و همچنین در سایه حملات دیروز یمن به تاسیسات نفتی عربستان، به بالاترین قیمت از اسفند سال گذشته رسید. به گزارش نبض‌انرژی، قیمت نفت که از ابتدای سال جاری میلادی به دلیل شیوع کرونا و کاهش تقاضا برای نفت با کاهش همراه شده […]

/ قیمت نفت با توجه به موفقیت‌آمیز بودن ساخت سومین واکسن کرونا و همچنین در سایه حملات دیروز یمن به تاسیسات نفتی عربستان، به بالاترین قیمت از اسفند سال گذشته رسید.

به گزارش نبض‌انرژی،

قیمت نفت که از ابتدای سال جاری میلادی به دلیل شیوع کرونا و کاهش تقاضا برای نفت با کاهش همراه شده بود، حالا با ساخت واکسن کرونا به فکر بازگشت به بالای ۵۰ دلار در هر بشکه است.

این امید از آن رو تقویت شده که روز گذشته سومین شرکت داروسازی نیز از موفقیت خود در ساخت واکسن کرونا خبر داد که می‌تواند شرایط زندگی در جهان را عادی کند.

نکته مهم برای بازار طلا آن است که با بازگشت جریان زندگی به پیش از شیوع کرونا، می‌توان امیدوار بود تا تقاضا برای نفت با افزایش رو به رو شود.

این موضوع با بازگشت شرایط اقتصادی به روند صعودی و همچنین رشد مسافرت‌ها محقق خواهد شد.

در کنار آن، البته خبر حمله یمن به تاسیاست نفتی عربستان نیز در روز گذشته بر رشد قیمت نفت موثر بود. هرچند که عربستان نسبت به این موضوع واکنش نشان نداده اما تصاویر از آرامکو حکایت از آتش‌سوزی و انتشار دود در این تاسیسات دارد.

با این حال، افزایش موارد ابتلا به کرونا اجازه رشد بیشتر قیمت نفت را در معاملات امروز نداد. همچنین رشد ذخیره‌سازی نفت در آمریکا نیز عاملی برای تضعیف قیمت نفت به شمار می‌رود.

البته عوامل تقویت‌کننده در معاملات امروز دست بالا را داشتند و نفت برنت با یک درصد افزایش به قیمت ۴۶ دلار و ۴۹ سنت در هر بشکه رسید که این رقم بالاترین قیمت از ماه مارس (اسفند سال ۹۸) تاکنون است.

نفت شاخص آمریکا نیز یک درصد گران‌تر از دیروز معامله شد و به ۴۳ دلار و ۵۳ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش ایرنا، پیشرفت در تولید و توزیع واکسن کرونا مسیر ریسک بازگشت به حالت عادی را برای بازارهای نفت کمتر می‌کند و از همین رو امیدها برای رسیدن قیمت نفت به بالای ۵۰ دلار در هر بشکه بیشتر شده است.