، شرکت استرالیایی استراتژیک المنتس در تلاش است تا باتری خود شارژشونده‌ای را تولید کند که با رطوبت هوا و پوست شارژ می‌شود. به گزارش نبض‌انرژی، این شرکت در حال توسعه فناوری Nanocube Memory Ink است که امکان این را دارد که اطلاعات را در لایه‌های شفاف مانند پلاستیک و شیشه، جایی که فن آوری‌های ذخیره سازی سیلیکون سنتی […]

، شرکت استرالیایی استراتژیک المنتس در تلاش است تا باتری خود شارژشونده‌ای را تولید کند که با رطوبت هوا و پوست شارژ می‌شود.

به گزارش نبض‌انرژی،

این شرکت در حال توسعه فناوری Nanocube Memory Ink است که امکان این را دارد که اطلاعات را در لایه‌های شفاف مانند پلاستیک و شیشه، جایی که فن آوری‌های ذخیره سازی سیلیکون سنتی نمی‌تواند، ذخیره کند.

 

این حافظه ذخیره سازی با یک ماده اکسید گرافن پیشرفته برای تولید باتری جوهر که می‌تواند سلول‌های باتری خود شارژشونده را تولید کند، ساخته می‌شود.

چارلز مورفی، مدیر عامل این شرکت استراتژیک، گفت: “نتایج مرحله اولیه بسیار امیدوار کننده است، زیرا ما سال‌ها تجربه و مالکیت در تولید جوهر باتری که از طریق برق محیط تغذیه می‌کند را داریم. ”

کار‌های قابل توجهی در مورد استفاده از جوهر اکسید گرافن قبلاً توسط تیم مواد الکترونیکی در دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW) انجام شده، تاکنون این تیم بیش از ۱۰۰ سلول باتری را با پوشش دادن جوهر اکسید گرافن بر روی شیشه، با زمان شارژ خودکار ۳ دقیقه‌ای و با استفاده از بخار آب ساخته است.

اندازه سلول‌های باتری

سلول‌های باتری بسیار نازک هستند و اندازه آن‌ها در حدود ۱۰ تا ۲۰ میکرون است که بر روی یک سلول به عرض حدود ۱ سانتی متر یا حتی کوچکتر ساخته می‌شوند. این باتری‌ها قادر اند بیش از ۰.۷ ولت در یک سل تولید کنند. این تیم همچنین امیدوار است طی ۱۲ هفته آینده بتواند یک نمونه اولیه موفق از اتصال چندین سلول باتری که حداقل ۳.۷ ولت نیرو تولید می‌کنند، بسازد.

کاربرد باتری خودشارژشونده

این باتری خود شارژشونده می‌تواند برای استفاده در دستگاه‌های اینترنت اشیا کاربرد داشته باشد (دستگاه‌های بهم پیوسته از بلندگو‌های هوشمند Amazon Echo گرفته تا مانیتور‌های قلب و ساعت‌های هوشمند.)

در واقع، یک دستگاه اینترنت اشیا که قادر است چنین باتری کوچک و انعطاف پذیری را داشته باشد که با عرق یا رطوبت موجود در بدن فرد شارژ بشود، مزایای آشکاری برای پوشیدنی‌های اینترنت اشیا و دستگاه‌های پزشکی دارد.

طبق گزارشی که Strategic Elements در یک بیانیه مطبوعاتی نقل کرده، ارزش بازار جهانی باتری برای صنعت دستگاه‌های اینترنت اشیا تقریباً ۱۲.۲۱ میلیارد دلار استرالیا بود و پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵ به ۲۲.۳ میلیارد دلار استرالیا برسد.