ذخایر آب سدهای کشور به ۲۴میلیارد مترمکعب رسید/ آثار کم‌بارشی در کاهش ورودی آب به سدها   با ذخیره ۲۴میلیارد و ۲۶۰میلیون مترمکعب آب در مخازن سدهای کشور، هم‌اکنون ۴۸درصد از ظرفیت ذخیره آب در سدها پر و ۵۲درصد این ظرفیت خالی است. به گزارش نبض‌انرژی، بر اساس جدیدترین آمار رسمی دفتر مطالعات پایه منابع […]

ذخایر آب سدهای کشور به ۲۴میلیارد مترمکعب رسید/ آثار کم‌بارشی در کاهش ورودی آب به سدها

 

با ذخیره ۲۴میلیارد و ۲۶۰میلیون مترمکعب آب در مخازن سدهای کشور، هم‌اکنون ۴۸درصد از ظرفیت ذخیره آب در سدها پر و ۵۲درصد این ظرفیت خالی است.

به گزارش نبض‌انرژی،

بر اساس جدیدترین آمار رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه 99) تا سی‌ام آبان ماه امسال کل ورودی آب به مخازن سدهای کشور برابر با سه‌میلیارد و 30میلیون مترمکعب بوده که این میزان در مقایسه با ورودی سه‌میلیارد و 940میلیون مترمکعبی آب به مخازن سدهای کشور در زمان مشابه در سال گذشته، کاهشی 23درصدی داشته است.

 

همچنین به‌تبع کاهش ورودی آب به سدهای کشور، شاهد کاهش 18درصدی خروجی آب از مخازن سدهای کشور نسبت به دوره مشابه سال گذشته هستیم، به‌طوری که میزان خروجی آب از مخازن سدهای کشور از 7میلیارد و 270میلیون مترمکعب در مدت مشابه سال قبل، به 5میلیارد و 940میلیون مترمکعب در سال جاری رسیده است.

میزان ذخایر آب نیز در مخازن سدهای کشور به 24میلیارد و 260میلیون مترمکعب رسیده است که نسبت به زمان مشابه سال قبل با وجود 25میلیارد و 360میلیون مترمکعب ذخیره آب در مخازن سدهای کشور، شاهد کاهش 4درصدی حجم ذخایر آب در سال جاری هستیم.

ظرفیت کل مخازن سدهای کشور بر اساس آخرین هیدروگرافی 50میلیارد و 500میلیون مترمکعب است و درصد پرشدگی سدها در زمان حاضر به حدود 48 درصد رسیده است.