معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از روز چهارشنبه پنجم آذر سامانه بارشی دیگری از اواخر وقت وارد شمال غرب و غرب کشور می‌شود و موجب بارش پراکنده برف و باران در این مناطق خواهد شد. به گزارش نبض‌انرژی، محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان […]

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از روز چهارشنبه پنجم آذر سامانه بارشی دیگری از اواخر وقت وارد شمال غرب و غرب کشور می‌شود و موجب بارش پراکنده برف و باران در این مناطق خواهد شد.

ورود سامانه بارشی تازه از 5 آذر/کاهش دما تا 9 درجه در برخی  شهرها تا پایان هفته

به گزارش نبض‌انرژی،

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در شمال شرق و شرق کشور، سواحل شمالی، مرکز کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، بخش‌هایی از جنوب غرب، جنوب و جنوب شرق کشور بارش باران و وزش باد داریم و به تدریج از میزان بارش ها در مناطق مذکور کاسته می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز بارش در مناطق جنوبی با رعد و برق و در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف است.

وی افزود: روز آینده در ارتفاعات استان‌های اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز دوشنبه سوم آذر در سواحل شمالی کشور، خراسان شمالی، جنوب شرق کشور و هرمزگان بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد داریم که در مناطق مرتفع و کوهستانی به صورت برف است؛ روز سه شنبه چهارم آذر نیز همین شرایط در مناطق مذکور به صورت بارش پراکنده ادامه دارد.

وی افزود: از روز چهارشنبه پنجم آذر سامانه بارشی دیگری از اواخر وقت وارد شمال غرب و غرب کشور می‌شود و موجب بارش پراکنده برف و باران در این مناطق خواهد شد، روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری این سامانه فعال‌تر می‌شود و گستره فعالیت آن نیمه غربی کشور و بخش هایی از شمال شرق را در بر خواهد گرفت و پیامد ورود این سامانه بارش برف و باران و وزش باد و در مناطق جنوبی بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهد بود.

اصغری گفت: امروز شمال و مرکز خلیج فارس و دو روز آینده خلیج فارس و تنگه هرمز به دلیل وزش باد شدید، مواج است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: در دو روز آینده با توجه به وزش باد شدید دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود.

وی اظهار کرد: امروز در نوار جنوبی کشور در برخی ساعات وزش باد شدید داریم و دوشنبه بعد از ظهر تا فردا شب در سواحل خزر به ویژه شرق مازندران و گلستان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

اصغری گفت: از دوشنبه تا چهارشنبه در بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور کاهش نسبی دما بین ۶ تا ۹ درجه پیش‌بینی می‌شود؛ طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری افزایش دما در سواحل خزر و اردبیل بین ۵ تا ۷ درجه خواهد بود و از پنج شنبه تا جمعه در شمال غرب و سواحل شمالی کشور کاهش نسبی دما بین ۶ تا ۸ درجه خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۱ و ۴ درجه خواهد بود.

اصغری افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۲ درجه زیر صفر، شهرکرد با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر و همدان با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر، سردترین مراکز استان خواهد بود.