سازمان امنیت هوانوردی اتحادیه اروپا اعلام کرد که پرواز بوئینگ‌های 737 مکس در اروپا از ماه ژانویه 2021 آغاز خواهد شد. به گزارش نبض‌انرژی، به نقل از رویترز، پس از حدود 20 ماه ممنوعیت پرواز هواپیماهای 737 مکس، اتحادیه اروپا قصد دارد، مجددا مجوز پرواز آنها را از ژانویه سال آینده صادر کند. دو مورد […]

سازمان امنیت هوانوردی اتحادیه اروپا اعلام کرد که پرواز بوئینگ‌های 737 مکس در اروپا از ماه ژانویه 2021 آغاز خواهد شد.

پرواز بوئینگ‌های 737 مکس در اروپا از ماه ژانویه

به گزارش نبض‌انرژی،

به نقل از رویترز، پس از حدود 20 ماه ممنوعیت پرواز هواپیماهای 737 مکس، اتحادیه اروپا قصد دارد، مجددا مجوز پرواز آنها را از ژانویه سال آینده صادر کند.

دو مورد سقوط این هواپیماها در اواخر سال 2018 و اوایل سال 2019 در اندونزی و اتیوپی که به کشته شدن 346 نفر منجر شد، باعث شد تا در پرواز این هواپیماها از ماه مارس سال 2019 در تمام کشورهای جهان یکی پس از دیگری ممنوع شود.

پاتریک کای، مدیر آژانس امنیت هوانوردی اتحادیه اروپا در این باره گفت: با توجه به تغییرات انجام شده در طراحی بوئینگ‌های 737 مکس، پرواز آنها ایمن شده است.

وی تاکید کرد: ما می‌خواستیم یک بررسی کاملا مستقل انجام دهیم و بنابراین تست‌های پرواز و بررسی‌های خود را صورت دادیم.

این مقام اروپایی گفت: تمام مطالعات ما نشان می‌دهد که بوئینگ‌های 737 مکس می‌توانند به چرخه پروازی بازگردند.

کای ادامه داد: به احتمال زیاد ما تا ماه ژانویه تصمیمات قطعی برای پرواز هواپیماهای 737 مکس را خواهیم گرفت.

تصمیم آژانس امنیت پرواز اتحادیه اروپا پس از سازمان هوانوردی آمریکا مهم‌ترین اتفاق برای بازگشت هواپیماهای 737 مکس به چرخه پروازی است؛ چراکه همین سازمان است که درباره ایمنی هواپیماهای ایرباس تصمیم می‌گیرد و بنابراین از اعتبار زیادی در صنعت هوانوردی بین‌الملل برخوردار است.

قرار است از هفته آینده روند بازگشت بوئینگ‌های 737 مکس به آسمان اروپا با صدور ابلاغیه سازمان امنیت هوانوردی اتحادیه اروپا آغاز شود.

انتهای پیام/ب