قیمت نفت برنت در معاملات امروز بازار جهانی انرژی، 10 سنت کاهش یافت. به گزارش نبض انرژی ،  به نقل از بلومبرگ، در معاملات امروز بازار جهانی انرژی هر بشکه نفت برنت دریای شمال 44.1 دلار قیمت‌گذاری شد که نسبت به دیروز 10 سنت کاهش داشت. قیمت نفت آمریکا هم 13 سنت کاهش یافت و […]

قیمت نفت برنت در معاملات امروز بازار جهانی انرژی، 10 سنت کاهش یافت.

کاهش نسبی قیمت نفت در بازار جهانی

به گزارش نبض انرژی ،

 به نقل از بلومبرگ، در معاملات امروز بازار جهانی انرژی هر بشکه نفت برنت دریای شمال 44.1 دلار قیمت‌گذاری شد که نسبت به دیروز 10 سنت کاهش داشت. قیمت نفت آمریکا هم 13 سنت کاهش یافت و 41.61 دلار در هر بشکه قیمت‌گذاری شد.

به گزارش اوپک، در آخرین معاملات روز چهارشنبه هم هر بشکه نفت این سازمان در بازار جهانی 43.05 دلار به فروش رسید که نسبت به روز قبل 29 سنت رشد داشته است.

به گزارش رویترز، در حالی امروز شاهد تغییر ناچیز قیمت نفت در بازار جهانی بودیم که انتظار می‌رود با بسته شدن بازار در معاملات روز جاری شاهد افزایش قیمت نفت برای سومین هفته متوالی باشیم.

البته نگرانی از کاهش تقاضا به خاطر بازگشت محدودیت‌های کرونایی و قرنطینه در بسیاری از کشورهای جهان، سایه سنگینی را بر بازار نفت انداخته است.

طی هفته‌ای که گذشت هم قیت نفت آمریکا و هم قیت نفت برنت 3 درصد رشد قیمت را تجربه کردند.

استفان اینس، کارشناس ارشد بازار نفت موسسه آکسی، می‌گوید: رشد هفتگی قیمت نفت در بازار جهانی کمی فروکش کرده؛ چراکه افزایش تعدا مبتلایان به کرونا ابر سیاهی را روی امیدها نسبت به واکسن کرونا انداخته است.

البته وی می‌گوید: همه چیز در شرایط کنونی بستگی به تصمیم اوپک دارد. قرار است اعضای اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت از جمله روسیه، حدود 10 روز دیگر نسبت به سیاست خود برای عرضه نفت به بازار جهانی تصمیم گیری کند.