تویوتا طرح یک سیستم سوخت‌گیری خودکار را ثبت کرد شرکت تویوتا طرحی را برای سوخت‌رسانی به خودروهای در حال حرکت به ثبت رسانده است که با کمک یک سیستم خودران صورت می‌گیرد. به گزارش نبض انرژی ، شرکت “تویوتا”(Toyota)، طرح اختراع یک سیستم خودکار سوخت‌رسان را به ثبت رسانده است که می‌تواند خود را به […]

تویوتا طرح یک سیستم سوخت‌گیری خودکار را ثبت کرد

تویوتا طرح یک سیستم سوخت‌گیری خودکار را ثبت کرد

شرکت تویوتا طرحی را برای سوخت‌رسانی به خودروهای در حال حرکت به ثبت رسانده است که با کمک یک سیستم خودران صورت می‌گیرد.

به گزارش نبض انرژی ،

شرکت “تویوتا”(Toyota)، طرح اختراع یک سیستم خودکار سوخت‌رسان را به ثبت رسانده است که می‌تواند خود را به محل مورد نظر برساند و سوخت مورد نیاز خودرو از جمله بنزین، هیدروژن و یا شارژ باتری را تامین کند. عملکرد این سیستم مانند مخزن‌های نظامی است که سوخت هواپیماهای جنگی را در حالی که هر دو در آسمان هستند، تامین می‌کند.

این سیستم خودکار، یک بخش ذخیره‌سازی، یک مکانیسم تحویل سوخت و یک کنترل‌کننده مرکزی را شامل می‌شود. هنوز مشخص نیست که این سیستم، سوخت‌رسانی به وسیله نقلیه مقابل خود را هنگام حرکت انجام می‌دهد و یا این کار فقط در حالت بی‌حرکت صورت می‌گیرد.

این سیستم می‌تواند قبل از بازگشت برای شارژ مجدد خود، چندین سوخت‌گیری را در یک مسیر واحد انجام دهد.

وجود حسگرها، GPS و پورت‌های خودکار سوختگیری به سیستم کمک می‌کنند تا همه این عملیات را در حالی انجام دهد که راننده در وسیله نقلیه خود نشسته است.

این سیستم هنوز یک در حد یک طرح است و احتمال آن وجود ندارد که به زودی به خط تولید برسد. انواع فناوری‌های شارژ وسایل نقلیه که رقیب این طرح هستند نیز می‌توانند مانع ورود چنین سیستمی به خط تولید شوند.

هنوز امکان خودکارسازی کامل چنین ایده‌هایی محقق نشده است و هنوز رانندگان برای هدایت خودرو در جاده‌ها مورد نیاز هستند. همچنین هوش مصنوعی در این طرح حضور ندارد تا به سیستم امکان دهد که خود را به مکان مورد نظر برساند.