در مورد جی آی اس در نبض انرژی بیشتر بخوانید به گزارش نبض انرژی ، وزارت نیرو در حوزه GIS پیشرو است رییس سازمان نقشه برداری ایران گفت: اهمیت اطلاعات مکانی در وزارت نیرو بسیار مورد توجه قرار گرفته و تبیین شده است. به‌گزارش برق نیوز،  مسعود شفیعی بیان کرد: قطعاً چنین اقدامی می‌تواند در ارتقای […]

در مورد جی آی اس در نبض انرژی بیشتر بخوانید

به گزارش نبض انرژی ،

وزارت نیرو در حوزه GIS پیشرو است

رییس سازمان نقشه برداری ایران گفت: اهمیت اطلاعات مکانی در وزارت نیرو بسیار مورد توجه قرار گرفته و تبیین شده است.

به‌گزارش برق نیوز،  مسعود شفیعی بیان کرد: قطعاً چنین اقدامی می‌تواند در ارتقای دانش و فعالیت‌های دست اندرکاران این حوزه تاثیرگذار باشد.
وی عنوان کرد: دغدغه سازمان نقشه برداری در چند سال گذشته از سال ۳۲ تا دهه‌های ۵۰ این بوده که داده‌های مکانی را با دقت در کشور احصا کنیم و در اختیار کاربران که به آن نیاز دارند قرار دهیم تا ابزار‌های اندازه گیری گسترش پیدا کند.
رییس سازمان نقشه برداری ایران ادامه داد: در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ بعد از انفجار اطلاعات با گسترش ابزار‌های اطلاعات مکانی دغدغه ما این بوده که این حجم داده‌ها که فراگیری بیشتری پیدا کرده و با توجه به اینکه شهروندان نیز با گسترش شبکه‌های مجازی در این حوزه نقش دارند به دنبال استفاده، گردآوری و پردازش کنیم.
شفیعی افزود: نزدیک به دو دهه است که بخش GIS در این سازمان فعال است و تلاش بسیار زیادی به منظور تبیین این مهم برای سایر دستگاه‌های مختلف شده است.
وی اظهار کرد: وزارت نیرو در زمینه GIS به عنوان یک وزارتخانه پیشرو فعالیت بسیار خوبی را داشته است.
رییس سازمان نقشه برداری ایران گفت: در این زمینه چند نکته باید مورد توجه قرار گیرد و و ما نباید هدف اصلی که توسعه کشور است را فراموش کنیم علاوه بر این مسئله دیگری که در کشور با آن مواجه ایم آمایش سرزمین است که باید تلاش شود شناخت از سرزمین را به حداقل برسانیم.
شفیعی بیان کرد: در این بخش باید از طریق عکسبرداری هوایی، پایش تغییرات و تغییرات ارتفاعی با تولید نقشه‌های توپوگرافی به عنوان زیرساخت‌های GIS اقدامات لازم را انجام دهیم.
وی ادامه داد: باید راه را به منظور اینکه سازمان‌های دیگر از این مهم استفاده کنند هموار کنیم خوشبختانه در این زمینه سازمان در طول سال‌های گذشته با تولید نقشه‌های موضوعی در کنار سازمان‌های دیگر بوده است.
شفیعی عنوان کرد: زمانی در حوزه GIS و SDI به هدف می‌رسیم که در یک بستر ملی تمامی موارد را به اشتراک بگذاریم و با تدوین استاندارد‌ها و نقشه راه قطعاً به این هدف خواهیم رسید.
وی اظهار کرد: در زمینه SDI هم باید از تجربیات وزارت نیرو استفاده و آن را در اختیار سازمان‌های دیگر قرار دهیم و هدف اصلی که موضوع آمایش سرزمین است را با شناخت سرزمینی محقق کنیم.