اردکانیان چالش‌های بودجه ای وزارت نیرو را برای نمایندگان تشریح کرد  نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از حضور رضا اردکانیان در نشست امروز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد و گفت: وزیر نیرو ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در حوزه‌های مختلف، خواستار حل مشکلات و موانع پیش روی خود […]

اردکانیان چالش‌های بودجه ای وزارت نیرو را برای نمایندگان تشریح کرد

اردکانیان چالش‌های بودجه ای وزارت نیرو را برای نمایندگان تشریح کرد

 نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از حضور رضا اردکانیان در نشست امروز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد و گفت: وزیر نیرو ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در حوزه‌های مختلف، خواستار حل مشکلات و موانع پیش روی خود در بحث بودجه و تنگناهای مالی شد.

به گزارش نبض انرژی ،

محمد خدابخشی با تشریح جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: رضا اردکانیان وزیر نیرو به همراه معاونان خود در جلسه امروز حضور یافت و ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در حوزه‌های مختلف، خواستار حل مشکلات و موانع پیش روی خود در بحث بودجه و تنگناهای مالی شد.

نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه وزارت نیرو در بحث آبفا برای مجموع طرح‌های خود، حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد، افزود: این وزارتخانه برای تکمیل و بهره‌برداری طرح‌های بالای ۷۵ درصد نیز نیازمند ۱۱ هزار میلیارد تومان منابع مالی است.

خدابخشی تصریح کرد: مسئولان وزارت نیرو در جلسه امروز گزارش‌ مبسوطی در زمینه طرح‌های عمرانی آب و برق به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ارائه کردند. نمایندگان هم نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح و اعلام کردند،کمیسیون برنامه و بودجه آمادگی کمک به حل مشکلات وزارت نیرو را دارد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس عنوان کرد: برخی از نمایندگان هم نسبت به نحوه تخصیص ناعادلانه آب میان مناطق مختلف کشور به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

خدابخشی خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون معتقد بودند، تخصیص‌ آب متناسب با مطالعات آمایش سرزمینی انجام نشده است، به عنوان نمونه در برخی استان‌ها مانند لرستان و کردستان که مزیت نسبی آنها کشاورزی است، درصد تخصیص‌های زمین‌های کشاورزی آبی کمتر از متوسط کشوری بوده و براین اساس تاکید شد، وزارت نیرو متناسب با مطالعات آمایش سرزمینی تخصیص آب را انجام دهد.

وی یادآور شد: اکنون مطالعات آمایش سرزمینی برای ۳۱ استان انجام شده و بزودی سند ملی آمایش هم تکمیل و در شورایعالی آمایش سرزمینی کشور تصویب می‌شود. البته وزیر نیرو اعلام کرد، هنوز سند ملی آمایش در اختیار ما قرار نگرفته و بر تکمیل نهایی آن تاکید کرد.