به گزارش نبض انرژی ، به دنبال احتمال تمدید توافق کاهش تولید گروه اوپک پلاس حداقل برای یک دوره سه ماهه و در حالی که خبرهای امیدوارکننده در مورد ساخت واکسن کرونا موجب تقویت احساس سرمایه گذاران شده است، قیمت نفت در بازارهای جهانی امروز شاهد افزایش بود. بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه […]

به گزارش نبض انرژی ،

به دنبال احتمال تمدید توافق کاهش تولید گروه اوپک پلاس حداقل برای یک دوره سه ماهه و در حالی که خبرهای امیدوارکننده در مورد ساخت واکسن کرونا موجب تقویت احساس سرمایه گذاران شده است، قیمت نفت در بازارهای جهانی امروز شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 31 سنت معادل 0.71 درصد افزایش به 44 دلار و 13 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز برای تحویل در ماه دسامبر با 23 سنت معادل 0.56 درصد رشد به 41 دلار و 57 سنت رسید.

پس از آنکه شرکت مادرنا اعلام کرد واکسن آزمایشی این شرکت تا 94.5 درصد در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا موثر بوده است، شاخص ها در بازارهای بورس شاهد افزایش بود. این در حالی است که شرکت فایزر در هفته گذشته از موفقیت بیش از 90 درصدی واکسن خود خبر داده بود.

استفن اینز تحلیلگر بازارهای مالی در موسسه آکسی تریدر در یادداشتی نوشت: «اگر بخواهیم در مورد ترمیم اقتصادی به ویژه از زاویه بازار نفت سخن بگوییم… با توجه به تولید واکسن های کرونا با میزان تاثیرگذاری بالا، احتمال زیادی وجود دارد که در اواخر سال 2021 شاهد بازگشت تحرک اقتصادی به نزدیکی پیش از دوره کرونا باشیم.»

گروه اوپک پلاس متشکل از سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش از جمله روسیه قرار است امروز در نشست کمیته وزارتی تغییراتی را در مورد میزان سهمیه تولید اعضا آماده کنند تا در نشست وزرای کشورهای عضو در اواخر ماه نوامبر ارائه گردد.

منابع آگاه گفتند گروه اوپک پلاس تمایل دارد افزایش برنامه ریزی تولید خود در ماه ژانویه را حداقل تا 3 ماه به تعویق بیاندازد تا بتواند همزمان با موج دوم شیوع کرونا به افزایش قیمت نفت کمک کند.

میزان پالایش نفت خام چین در ماه اکتبر به بالاترین رقم تاریخی خود رسیده که نشان دهنده ترمیم سریع دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان است.