برخی منابع اعلام کردند کمیته مشترک فنی اوپک پلاس در نشست خود به‌طور گسترده‌ای از تمدید کاهش تولید فعلی نفت پشتیبانی کرده است و همین موضوع موجب شد که قیمت ها در بازار نفت افزایشی شود. به گزارش نبض انرژی ، برخی منابع اوپکی اعلام کردند که کمیته مشترک فنی سازمان کشورهای صادرکننده نفت و […]

برخی منابع اعلام کردند کمیته مشترک فنی اوپک پلاس در نشست خود به‌طور گسترده‌ای از تمدید کاهش تولید فعلی نفت پشتیبانی کرده است و همین موضوع موجب شد که قیمت ها در بازار نفت افزایشی شود.

به گزارش نبض انرژی ،

برخی منابع اوپکی اعلام کردند که کمیته مشترک فنی سازمان کشورهای صادرکننده نفت و غیراوپک (JTC) روز دوشنبه و پیش از نشست روز سه‌شنبه کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک نشستی را برگزار کردند.
این نشست با اعلام موافقت اکثر کشورهای کمیته فنی برای تمدید سه ماهه کاهش فعلی عرضه نفت این ائتلاف از ماه ژانویه به پایان رسید.
این مساله موجب شد که قیمت ها در بازار نفت با امید به کنترل عرضه در آینده با افزایش همراه شوند.

بر این اساس قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدییت آمریکا در معاملات امروز با ۲۱ سنت افزایش به ۴۱ دلار و ۵۵ سنت به ازای هر بشکه رسید.

همچنین قیمت نفت خام برنت دریای شمال نیز با ۲۷ سنت افزایش به ۴۴ دلار و ۹ سنت به ازای هر بشکه رسید.
در این راستا استفان اینز، استراتژیست ارشد بازار مؤسسه آکسی‌تریدر در یادداشتی اعلام کرد: اگر بهبود اقتصادی را از طریق بازارهای نفت قضاوت کنیم با چند واکسن با کارایی بالا، این احتمال وجود دارد که اواخر سال ۲۰۲۱ رفت‌ و آمدها به نزدیک به سطح پیش از همه گیری کرونا بازگردد.
بر این اساس پیش بینی ها از این مساله که ممکن است توافق کاهش تولید باز هم تمدید شود و همچنین امیدواری ها نسبت به تولید واکسن کرونا عاملی شده برای رشد قیمت نفت در بازارهای جهانی.
با این وجود همچنان احتیاط در بازار به شدت حس می شود و این موضوع اجازه نمی دهد که شیب رشد قیمت تند شود.