ابتلای انگشت شمار کارکنان جایگاه های سوخت به کرونا
ابتلای انگشت شمار کارکنان جایگاه های سوخت به کرونا
رئیس فر: تعداد کم افراد مبتلا به ویروس کرونا، در جایگاه های سوخت، دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی در جایگاه های سوخت و اهتمام به این موضوع است.

 

 

به گزارش نبض انرژی ، مهری بهزادپور: ضعف رعایت پروتکل های بهداشتی در جایگاه های سوخت با وجود تاکید مکرر ستاد مقابله با کرونا بر این مهم، چالشی است که افراد بسیاری در این باره به آن پرداخته اند.

تخطی برخی از جایگاه های سوخت با دریافت پول نقد به جای استفاده از کارت های بانکی، بی توجهی کارکنان به پمپاژ سوخت به وسایل نقلیه، و عدم استفاده از ماسک در این اماکن از جمله مواردی به شمار می آید که تا کنون از سوی بسیاری از استفاده کنندگان گزارش شده است.

این در حالی است که؛ بنا به گفته ستاد مبارزه با کرونا، جایگاه های سوخت از جمله جاهایی به شمار می آید که میزان انتشار ویروس کرونا و احتمال ابتلاء به آن به علت رفت و آمد مکرر و دست زدن به نازل های سوخت؛ زیاد است.

به گفته برخی از مراجعین نبود نظارت بر عملکرد این اماکن دلیل وقوع این تخلفات و تحکیم هر چه بیشتر زنجیره انتقال کروناست.

اما ناصر رئیسی فرد، رئیس انجمن شرکت‌های تامین و توزیع فرآورده های نفتی کشور، در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور همزمان با شیوع کرونا از اولویت های اصلی جایگاه های سوخت است گفت :

جایگاه داران سوخت بدون دریافت کمترین امکانات به منظور انجام ضدعفونی و رعایت پروتکل های بهداشتی در این اماکن، به طور قاطع به اجرای این دستورالعمل ها اهتمام ورزیده است.

وی با بیان اینکه رعایت سلامت کارکنان و مراجعین به این اماکن از اولویتهای مالکان جایگاه هاست اظهار داشت :

استفاده از ماسک و دستکش و گذاشتن دستکش یا کیسه پلاستیک برای مراجعه کنندگانی که مایل به استفاده شخصی از نازل ها هستند از دستورالعمل های مالکان است.

رئیسی فرد تاکید کرد:

ابتلای کارکنان درجایگاه های سوخت تا کنون انگشت شمار بوده است و این امر به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی و نظارت بر این موضوع توسط مالکان بوده است.

رئیس فر که خود از مالکان جایگاه های سوخت در کشور است به خبرنگار نبض انرژی می گوید:

حفظ سلامت کارکنان و مردم برای ما نیز از اهمیت خاصی برخوردار است و در این راستا آنچه که در توان داریم انجام می دهیم ولی هیچ کمکی از سوی نهادهای ذیربط برای ارائه مواد ضدعفونی کننده ، ماسک و … انجام نشده است، ولی ما همچنان در مسیر حفظ رعایت پروتکل های بهداشتی با هدف قطع زنجیره کرونا و حذف این ویروس منحوس گام بر می داریم.