یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی وضعیت تولید برق هسته ای در فازهای ۲ و ۳ نیروگاه هسته ای بوشهر در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد. به گزارش نبض انرژی ، هادی بیگی نژاد در گفت و گو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی […]

بررسی وضعیت تولید برق هسته‌ای در نیروگاه هسته‌ای بوشهر در کمیسیون انرژی

یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی وضعیت تولید برق هسته ای در فازهای ۲ و ۳ نیروگاه هسته ای بوشهر در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش نبض انرژی ،

هادی بیگی نژاد در گفت و گو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ابتدا گزارشی در خصوص برنامه هایی که برای جلوگیری از هدر رفت گاز فلر دنبال شده و برنامه هایی که باید از این پس دنبال شود در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت تا از هدر رفت این سرمایه ملی جلوگیری شود. آقای احمدی نایب رییس کمیسیون گزارشی را در این زمینه ارائه کردند و کارشناسان مربوط نیز در جلسه حضور یافتند.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین در ادامه معاون سازمان انرژی اتمی گزارشی در خصوص وضعیت تولید برق در فاز ۲ و ۳ نیروگاه هسته ای بوشهر ارائه کردند. در این گزارش به مشکلات و برنامه ها اشاره شده بود. قرار بر این شد تا کمیسیون نیز در برنامه ریزی برای رسیدن به تولید ۲۰ هزار مگابایت برق هسته ای به صورت پله پله همکاری کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: در ادامه نیز شکایت جمعی از نمایندگان از نحوه عملکرد سازمان هدفمندی یارانه ها و سازمان برنامه و بوجه در تخصیص اعتبار لازم به وزارت نیرو و تقاصای اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در نهایت کمیسیون به نقص در عملکرد سازمان هدفمندی یارانه ها رای داد. این درخواست به هیئت رئیسه ارجاع شد تا پس از طی کردن تشریفات قانونی جهت رسیدگی به قوه قضاییه ارجاع شود.