به گزارش نبض انرژی ، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از مصرف ۴۴۵ میلیون متر مکعب گاز در بخش خانگی و تجاری در شبانه روز گذشته خبر داد که نشان‌دهنده رشد مصرف ۲۷ درصدی گاز در این بخش در مقایسه با هفته گذشته است. «محمدرضا جولایی» امروز(یکشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی […]

به گزارش نبض انرژی ،

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از مصرف ۴۴۵ میلیون متر مکعب گاز در بخش خانگی و تجاری در شبانه روز گذشته خبر داد که نشان‌دهنده رشد مصرف ۲۷ درصدی گاز در این بخش در مقایسه با هفته گذشته است.

«محمدرضا جولایی» امروز(یکشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به اینکه مصرف روزانه گاز در بخش خانگی و تجاری در هفته گذشته ۳۵۰ میلیون متر مکعب بود، افزود: با توجه به برودت هوا و کاهش دما در اکثر مناطق کشور،‌ این عدد اکنون ۴۴۵ میلیون متر مکعب در روز است.

به گفته جولایی این اعداد نشان‌دهنده رشد مصرف ۲۷ درصدی گاز در بخش خانگی و تجاری است.

وی با بیان اینکه صادرات گاز در روزهای گذشته با کاهش همراه بوده، افزود: چند روز گذشته به دلیل تغییرات آب و هوایی در پارس جنوبی، ‌تولید کاهش داشت و از همین رو با هدف مدیریت مصرف، صادرات کاهش یافت و از فردا ( 26 آبان) به اعداد تعیین شده در قرارداد بازخواهدگشت.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در مورد حجم گاز تحویلی به نیروگاه‌ها نیز گفت: شبانه روز گذشته، ۱۳۰میلیون متر مکعب گاز به نیروگاه‌ها تحویل شده است.

به گزارش ایرنا، ‌ مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری در زمستان سال گذشته به بالای ۶۰۰ میلیون متر مکعب در روز رسید.

با وجود کاهش دمای سراسری در کشور، اما هیچ مشکلی در تامین گاز بخش خانگی و تجاری وجود ندارد و شبکه گاز کشور نیز پایدار است.  تا آنجا که به دلیل بارش برف در استان‌های شمالی شبکه آب و برق با اختلال روبرو شد، اما گاز هیچ منطقه ای با قطعی روبرو نشد.

همچنین ایران توانست در این مدت به تعهدات صادرات گاز خود نیز عمل کند و بطور میانگین روزانه ۸۰ میلیون متر مکعب گاز نیز به نیروگاه‌ها تحویل دهد.

دستیابی به این موفقیت با افزایش تولید گاز از پارس جنوبی و افزایش ظرفیت شبکه گاز به یک میلیارد متر مکعب در روز در دولت تدبیر و امید محقق شده است.