به احتمال زیاد از ماه آینده علاوه بر تاکسی و وانت‌بارها، تاکسی های اینترنتی نیز می‌توانند به صورت یارانه‌ای دوگانه‌سوز شوند به گزارش نبض انرژی ، علی محمودیان رییس اتحادیه کشوری سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به روند دوگانه‌سوز شدن خودروها به صورت یارانه‌ای گفت: حدود 50 هزار […]

حدود 50 هزار خودرو تا امروز به صورت یارانه‌ای دوگانه‌سوز شدند

به احتمال زیاد از ماه آینده علاوه بر تاکسی و وانت‌بارها، تاکسی های اینترنتی نیز می‌توانند به صورت یارانه‌ای دوگانه‌سوز شوند

به گزارش نبض انرژی ،

علی محمودیان رییس اتحادیه کشوری سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به روند دوگانه‌سوز شدن خودروها به صورت یارانه‌ای گفت: حدود 50 هزار خودرو تا امروز به صورت یارانه‌ای دوگانه‌سوز شدند و این روند رو به رشد است و بخشی از مشکلاتی همچون تامین مواد اولیه مخزن با همکاری دستگاه‌های مختلف رفع شده است.

وی ادامه داد: به احتمال زیاد از ماه آینده علاوه بر تاکسی و وانت‌بار ها ، تاکسی های اینترنتی نیز می‌توانند به صورت یارانه‌ای دوگانه‌سوز شوند که البته این مساله منوط به برنامه‌ریزی وزارت نفت و تخصیص یارانه مورد نیاز است و به محض آ‌نکه این امر صورت بگیرد فرآیند دوگانه‌ شدن تاکسی های اینترنتی آغاز خواهد شد. که احتمالا ۷۰ درصد هزینه تبدیل یارانه پرداخت میشود و ۳۰ در صد آن را مالک پرداخت میکند.

محمودیان با اشاره به اینکه دوگانه‌سوز شدن خودروها باعث کاهش آ‌لاینده‌های زیست محیطی و مصرف کمتر بنزین در کشور می‌شود افزود: هزینه‌های مالکین خودرو پس از تبدیل خودروی‌شان به دوگانه سوز و استفاده از سوخت سی ان جی بسیار کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به تدابیری که اتخاذ شده و تغییراتی که در سامانه IRNGV لحاظ شده است، اگر تاریخ تولید مخزن، تاریخ سال جاری (۹۹) باشد مدیر مرکز خدمات فنی صرفا مجاز هست که این مخزن را در فرایند تبدیل استفاده کند و از در گاه گواهی سلامت تبدیل باید وارد شود و سامانه اجازه صدور گواهی را در بخش گواهی سلامت خودروهای تبدیلی قدیمی را نمی‌دهد.

وی ادامه داد : اگر مخزن را برای جایگزینی مخزنی که در فرایند بازرسی ادواری مردود شده است وارد کند ابتدا باید شماره سریال مخزن مردود شده و تصویر مخزن امحا شده توسط بازرس در سامانه ثبت شود و سپس سامانه اجازه استفاده مخزن جدید را به مدیر مرکز می‌دهد .

محمودیان افزود : همه مدیران محترم مراکز خدمات فنی باید  توجه کنند که با توجه به نزدیک شدن به زمان قانونی،  الزام گواهی سلامت با هوشمند سازی جایگاه های سی ان جی موارد فوق را حتما رعایت کنند که در آینده دچار مشکل و صرف هزینه های اضافه نشوند.