مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون گفت: در صنعت پتروشیمی باید به دنبال حلقه‌های گمشده مانند کاتالیست‌ها و یا ناقص‌بودن برخی زنجیره‌ها باشیم تا توسعه کامل شود به همین دلیل نیز در پتروشیمی کارون به دنبال کشف حلقه‌های گمشده زنجیره‌های پلی یورتان هستیم. به گزارش نبض انرژی ، علیرضا صدیقی‌زاده در مراسم رونمایی از دو گرید MTD […]

کشف حلقه های گمشده زنجیره تولید پتروشیمی

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون گفت: در صنعت پتروشیمی باید به دنبال حلقه‌های گمشده مانند کاتالیست‌ها و یا ناقص‌بودن برخی زنجیره‌ها باشیم تا توسعه کامل شود به همین دلیل نیز در پتروشیمی کارون به دنبال کشف حلقه‌های گمشده زنجیره‌های پلی یورتان هستیم.

به گزارش نبض انرژی ،

علیرضا صدیقی‌زاده در مراسم رونمایی از دو گرید MTD و KMT-۱۰ در پتروشیمی کارون با تاکید بر اینکه اگرچه تولید این حلقه‌های گمشده اقتصادی نیست اما می‌تواند در شرایط تحریم بر تولید محصولات پتروشیمی اثر منفی گذارد، اظهار کرد: تولید این محصولات به دلیل استفاده محدود، ‌معمولا توسط یک کشور تولید و به مشتریان مختلف فروخته می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این راستا، گفت: کاری که در پتروشیمی کارون انجام می‌دهیم کشف حلقه‌های گمشده زنجیره‌های پلی یورتان است و اکنون توانستیم نسبت به تولید این محصول که در صنعت خودرو و مبلمان و تشک نقش دارد موفق شویم و بین مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز تعامل خوبی ایجاد و این حلقه‌های گمشده را پیدا کنیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون با تاکید بر اینکه تاکنون محصولاتی که تولید می‌شد از انعطاف لازم برخوردار نبود اما در رونمایی از دو محصول یاد شده این مشکلات برطرف شدند، گفت: معمولا مبلمان های مشابه خارجی کیفیت بالاتری داشتند که با تولید این محصول مشکلات فعلی برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به شیوع کرونا و تاثیر آن در بخش تولید، اظهار کرد: علی رغم وجود مشکلات اپیدمی کرونا با کمک هلدینگ خلیج فارس و با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت، پتروشیمی کارون نسبت به سال 1398، حدود ۴۰ درصد افزایش تولید داشته است.

همچنین در این مراسم بازگیر – مدیر برنامه ریزی و مطالعات فنی اقتصادی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه پتروشیمی کارون یکی از پیشتازان R&D در هلدینگ خلیج فارس است، گفت: ما در عرصه‌ای قرار داریم که تلاش می‌کنیم در شرایط تحریم پیشتاز باشیم و برای این منظور هر روز برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تحقیق و توسعه در دنیا سهم بالایی از درآمد شرکت‌ها را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: در شرکت‌های پیشرو دنیا چهار درصد درآمد شرکت‌ها صرف R&D می‌شود. ما هم باید سیاست و استراتژی خود را به این سمت سوق بدهیم.

بازگیر با اشاره به اثرگذاری R&D گفت: ۶۹ درصد کل آمار اثرگذاری در رشد فروش مربوط به R&D است. هیچگاه نباید به خاطر کاهش درآمد، بودجه نوآوری را کاهش دهیم.

بازگیر با بیان اینکه ۸۵ درصد کل پروژه‌های دنیا در صنعت پتروشیمی در بخش عملیاتی است، گفت: ما نیز باید همین رویکرد را داشته باشیم و حرکت از درون شرکت‌ها را جدی بگیریم در همین راستا در حال حاضر شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ در کشور ما فعال شده‌اند.