آمریکا به دنبال تشدید تحریم‌ها‌ علیه پروژه نورداستریم 2 روسیه
آمریکا به دنبال تشدید تحریم‌ها‌ علیه پروژه نورداستریم 2 روسیه
آمریکا مدت‌هاست تلاش می‌کند تا با استفاده از هر ابزاری، جلوی تکمیل نورد استریم2 که ظرفیت صادرات گاز روسیه به اروپا را از 55 میلیارد مترمکعب به 110 میلیارد مترمکعب افزایش خواهد داد را بگیرد.واشنگتن بارها از اروپا خواسته تا به جای تکمیل این پروژه واردات گاز از آمریکا را افزایش دهد. برای تکمیل این پروژه تنها چند ده کیلومتر لوله‌گذاری باقی مانده است.

منابع آگاه اعلام کردند که آمریکا قصد دارد تحریم‌های بیشتری را علیه خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان به نام نورداستریم2 وضع کند.

به گزارش نبض انرژی ،

 به نقل از بلومبرگ، منابع آگاه اعلام کردند که واشنگتن با کنگره این کشور برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه پروژه انتقال گاز روسیه به آلمان به نام نورداستریم2 به توافق رسیده است.

بنا به اعلام این منابع در تحریم‌های جدید که در قالب طرح پیشنهادی آمریکا به کنگره گنجانده شده و باید به تصویب نمایندگان این کشور برسد، بخش بیمه و مجوز شرکت‌هایی که با روسیه در این زمینه همکاری می‌کنند هدف قرار گرفته شده است.

این مسئله البته در قالب طرح پیشنهادی دولت آمریکا به عنوان قانون دفاع ملی 2021 ارائه شده و باید تا پایان سال به تصویب کنگره برسد. آمریکا حالا باید پیش از اعمال این تحریم‌ها متحدین خود را نسبت به اعمال آنها مطلع سازد و دلیل این کار این است که اخیرا الیوت انگل، دبیر کمیته امور خارجی مجلس آمریکا گفته بود که تحریم‌های جدید به آلمان آسیب و کشورهای اروپایی آسیب خواهد زد و روسیه از آنها قسر درخواهد رفت.

انگل در ماه جولای گفته بود که اینکه ما نزدیک‌ترین شرکای خود را تحت فشار قرار دهیم و اجازه دهیم که روسیه قسر دربرود، به نظر من درست نیست.

ماه گذشته میلادی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که تحریم‌های علیه پروژه نورداستریم2 را بیشتر کرده و شرکت‌هایی را که به این پروژه خدمت‌رسانی می‌کند و یا در تامین مالی آن دست دارند را در لیست تحریم‌ها قرار داده است. درواقع شرکت‌هایی که در نصب تجهیزات و یا ارائه کشتی‌های لوله‌گذار دست داشته‌اند از سوی آمریکایی‌ها تحریم شده است.

قانون تحریم‌های جدید آمریکا نیز احتمالا تحریم‌های قبلی را مشمول تمام شرکت‌های حاضر در لوله‌گذاری و بیمه آنها بسط خواهد داد.

آمریکا مدت‌هاست تلاش می‌کند تا با استفاده از هر ابزاری، جلوی تکمیل نورد استریم2 که ظرفیت صادرات گاز روسیه به اروپا را از 55 میلیارد مترمکعب به 110 میلیارد مترمکعب افزایش خواهد داد را بگیرد.

واشنگتن بارها از اروپا خواسته تا به جای تکمیل این پروژه واردات گاز از آمریکا را افزایش دهد. برای تکمیل این پروژه تنها چند ده کیلومتر لوله‌گذاری باقی مانده است.