مطالعات زمین شناسی و پتانسیل یابی مخازن نفت و گاز شمال غرب کشور در قالب طرحی به مدیریت دانشگاه صنعتی سهند تبریز برای شرکت ملی نفت ایران در حال اجراست. به گزارش نبض انرژی ، پروژه مطالعات اولیه اکتشاف نفت در شمال غرب کشور در  هشت مرحله با همکاری مشترک تیمی از دانشگاه های صنعتی […]

مطالعات پتانسیل یابی مخازن نفت شمال غرب کشور

مطالعات زمین شناسی و پتانسیل یابی مخازن نفت و گاز شمال غرب کشور در قالب طرحی به مدیریت دانشگاه صنعتی سهند تبریز برای شرکت ملی نفت ایران در حال اجراست.

به گزارش نبض انرژی ،

پروژه مطالعات اولیه اکتشاف نفت در شمال غرب کشور در  هشت مرحله با همکاری مشترک تیمی از دانشگاه های صنعتی سهند و تبریز اجرا می شود.

نتایج اولیه این طرح مطالعاتی و بررسی سنگ مخزن های مناسب واقع در استان های شمال غرب کشور از نتایج مثبت احتمال وجود مخازن نفتی در آذربایجان شرقی حکایت دارد.

دکترفلاحت، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی سهند و مجری این طرح مطالعاتی گفت: به نظر می رسد منطقه بستان آباد، سراب و جنوب میانه پتاسیل لازم برای وجود سنگ مخزن را خواهند داشت.

طبق اعلام روابط عمومی وزارت علوم، وی خاطرنشان کرد: اگر نتایج این طرح مثبت باشد به سمت مطالعات جزئی تر خواهیم رفت که بر این اساس منجر به پیشنهاد محل چاه برای حفاری خواهد شود و مرحله پایانی هم حفر چاه است که انشاءالله منجر به کشف نفت به صورت فیزیکی شود.