وزیر نیرو با بیان اینکه تصفیه خانه ششم تهران فردا با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود، گفت: با استفاده از این تصفیه‌خانه آب سد امیرکبیر در اختیار مردم غرب و جنوب غرب تهران قرار می‌گیرد. به گزارش نبض انرژی ، رضا اردکانیان وزیر نیرو پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه دولت و در جمع خبرنگاران […]

وزیر نیرو با بیان اینکه تصفیه خانه ششم تهران فردا با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود، گفت: با استفاده از این تصفیه‌خانه آب سد امیرکبیر در اختیار مردم غرب و جنوب غرب تهران قرار می‌گیرد.

به گزارش نبض انرژی ،

رضا اردکانیان وزیر نیرو پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه دولت و در جمع خبرنگاران در رابطه با وضعیت سدهای کشور و آب شرب تهران، گفت: بیش از یک میلیارد متر مکعب در سال مصرف آب شرب و بهداشت شهر بزرگ تهران است. سدها و چاه‌ها عامل اصلی میزان آبی که می‌توانیم در اختیار مردم قرار دهیم، نیستند بلکه ظرفیت تصفیه خانه‌های موجود این امکان را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: هفت تصفیه خانه بزرگ در تهران را در برنامه داشته و داریم و تصفیه خانه هفتم در جنوب تهران با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد. تصفیه خانه ششم در گوشه شمال غرب تهران واقع است و در حین ساخت آن، محدودیت مالی مقداری زمان ساخت را طولانی کرد.

اردکانیان گفت: خوشبختانه در سه سال اخیر تحولات خوبی رخ داد و با سازوکارهایی توانستیم منابع مالی خوبی را برای این طرح تدارک بدهیم. فردا فاز اول این تصفیه خانه افتتاح می‌شود که ظرفیت آن ۷هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه است.

وزیر نیرو تاکید کرد: اتفاق بزرگی که رخ می دهد این است که می‌توانیم مناطقی از تهران را (غرب و جنوب غرب) مانند منطقه ۲۱,۲۲,۲۵ از آب با کیفیت از سد امیرکبیر در اختیارشان بگذاریم که با تونلی حدود ۳۰ کیلومتر به این تصفیه خانه می‌رسد و به همین میزان هم چاه ها را مسدود می‌کنیم، چاه هایی که مسدود شدن آن کمک بزرگی به کاهش فرونشست زمین در مناطق جنوبی تهران می‌کند.

وی ادامه داد: محل این تصفیه خانه در جایی است که عملا می توانیم تعدادی از ایستگاه های پمپاژ خود را تعطیل کنیم. ناچار بودیم برای اینکه آب را به مناطق شمال غرب تهران برسانیم از تصفیه خانه هایی که در مرکز هستند آب را با انرژی برق پمپ کنیم، این تصفیه خانه در جایی قرار گرفته است که دیگر نیازی به پمپاژ ندارد و به صورت ثقلی می‌توان آب را رساند و در مصرف برق هم صرفه جویی می‌شود.

اردکانیان افزود: امیدواریم مردم کماکان با دقتی که در مصرف منابع محدود آب شرب به ویژه در تهران دارند، ما را یاری کنند تا هم این ماه‌ها و هم تابستان پیش‌رو مشکلی پیش نیاید. نقطه روشن این طرح این است که آب با کیفیت بهتر و گواراتر در اختیار جمعیتی بیش از یک میلیون نفر تهرانی قرار بگیرد.

وزیر نیرو در پایان گفت: مجموع طرح‌هایی که فردا افتتاح می‌شود بالغ بر سه هزار و ۳۴۰میلیاردتومان است.