قیمت نفت امروز در بازارهای جهانی تحت تاثیر افزایش ذخیره نفت آمریکا و همچنین بالا رفتن تعداد مبتلایان و تلفات کرونا، با کاهش حدود ۲.۵ درصدی همراه شد. به گزارش نبض انرژی ، در روزهایی که بازارهای جهانی به دلیل افزایش مبتلایان به کرونا، نگران کاهش تقاضای نفت هستند، آمارهایی که از آمریکا درباره ذخیره […]

 قیمت نفت امروز در بازارهای جهانی تحت تاثیر افزایش ذخیره نفت آمریکا و همچنین بالا رفتن تعداد مبتلایان و تلفات کرونا، با کاهش حدود ۲.۵ درصدی همراه شد.

به گزارش نبض انرژی ،

در روزهایی که بازارهای جهانی به دلیل افزایش مبتلایان به کرونا، نگران کاهش تقاضای نفت هستند، آمارهایی که از آمریکا درباره ذخیره نفت به گوش می رسد باعث تضعیف بیشتر قیمت طلای سیاه در بازار شده است.

آمارها نشان می دهد که تعداد فوتی های ناشی از کرونا در اروپا با ۴۰ درصد افزایش همراه شده و این موضوع نگرانی ها را نسبت به بازگشت محدودیت ها و اعمال قرنطینه افزایش داده است.

در کنار آن اما افزایش ذخیره نفت در آمریکا باعث شده تا قیمت نفت تضعیف شود.

همچنین پیش بینی ها نشان می دهد به دلیل روند کند دستیابی به واکسن کرونا، در ما ه های پایانی سال ۲۰۲۰، شاهد تغییر محسوس در تقاضای سوخت نخواهیم بود و این موضوع باعث می شود تقاضا برای نفت پایین بماند.

با توجه به این عوامل، ‌ قیمت نفت برنت امروز ۲.۲ درصد از ارزش خود را از دست داد و ۴۰ دلار و ۲۸ سنت در هر بشکه قیمت خورد.

نفت شاخص آمریکا نیز با افتی ۲.۹ درصدی با قیمت ۳۸ دلار و ۴۴ سنت در هر بشکه به فروش رسید.

به نظر می رسد تا زمانی که آینده مشخصی از همه گیری کرونا در جهان وجود نداشته باشد، طلای سیاه نمی تواند به افزایش قیمت ها امیدی داشته باشد.