به گزارش نبض انرژی ، این روزها با افزایش آمار مبتلایان به کرونا شاهد اقداماتی از سوی دولت هستیم که توسط صداوسیما نیز فرهنگ سازی میشود! آن هم تعیین جریمه هایی برای ماسک نزدن و جریمه ی تاکسی ها ووسایل نقلیه درون شهری وبرون شهری واز این دست قبیل موارد به ظاهر پیشگیرانه است! […]

 

به گزارش نبض انرژی ،

این روزها با افزایش آمار مبتلایان به کرونا شاهد اقداماتی از سوی دولت هستیم که توسط صداوسیما نیز فرهنگ سازی میشود! آن هم تعیین جریمه هایی برای ماسک نزدن و جریمه ی تاکسی ها ووسایل نقلیه درون شهری وبرون شهری واز این دست قبیل موارد به ظاهر پیشگیرانه است! اما آنچه کسی به آن توجه ندارد این است که چرا دولت به طور اساسی کار ضدعفونی معابر و شهرها را کنار گذاشته است! وزرای محترم مرتب از افرادی که ماسک نزده اند گلایه میکنند و گاه با عجز ولابه و خواهش و تمنا از شهروندان میخواهند تا حتما ماسک زده وتوصیه ها را رعایت کنند!
اولا این درست است که به هرحال مردم باید بهداشت شخصی را رعایت کنند و صدا وسیما نیز بسیار براین امر صحه گذاشته ومدام در حال توصیه است اما چرا کسی مطالبه گر این نکته نیست که
*👈🏻مهم ترین امر بهداشتی در توقف پاندمی اقدامات اساسی دولت هاست!* حالا دولت ما چه اقداماتی انجام داده جز تعیین جریمه و پر کردن خزانه های خودش؟ چرا شب ها مانند چین خودروهای بزرگ معابر را ضدعفونی نمیکنند؟اگر هرشب بخشهای مختلف شهر که احتمال آلودگی میرود گندزدایی شود آیا تأثیر بیشتری بر سفید شدن مناطق ندارد؟ همه خوب میدانیم حتی اگر مردم نیز ماسک زده وبه توصیه ها عمل کنند هرگز ویروس ها از سطح معابر زدوده نخواهد شد! پس خواهشمندیم هرکس در هرجایی که هست مطالبه کند تا دولت از حالت تماشاگر و مطالبه گر و حق به جانب بودن خارج شده و برای گندزدایی معابر بسیج شوند!
این پیام را آنقدر منتشر کنید تا برسد به دست مسئولینی که وظایف ودغدغه های بهداشتی را کنار گذاشته وفقط برای راحت کردن وجدانشان مدام به مردم امرونهی میکنند !
برسد به دست مسئولی که نمیداند آن کارگر بیچاره مگر چقدر درآمد دارد که بتواند مدام ماسک خریداری کند؟ برای فرزندش گوشی بخرد؟ الکل بخرد؟
آیا بهتر نیست دولت بجای ژست حق به جانب بودن گرفتن وجریمه تعیین کردن کمی هم به وظایف قانونی خود عمل کند؟ معابر را گندزدایی کند؟
*چرا مسئولین دولتی دست از گندزدایی شهرها برداشته اند؟*