اجرای 59 کیلومتر از رینگ آبرسانی پایتخت
اجرای 59 کیلومتر از رینگ آبرسانی پایتخت
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: ۵۹ کیلومتر از رینگ آب‌رسانی تهران در سه سامانه آب‌رسانی غرب، سامانه آب‌رسانی به شهر جدید پرند از مخزن تلمبه‌خانه یافت‌آباد تا مخزن رضی‌آباد و سامانه آب‌رسانی شرق و شمال شرق اجرا شده است.

آبان‌ماه سال جاری سامانه‌های آب‌رسانی غرب، جنوب‌غربی، شرق و شمال‌شرقی رینگ آب‌رسانی شهر تهران، هم‌زمان با افتتاح تصفیه‌خانه ششم آب تهران به دستور رئیس جمهو به مرحله بهره‌برداری رسید.

به گزارش نبض انرژی ،

در همین ارتباط، حمیدرضا جانباز، مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با حضور در مخزن ۷۳ یافت‌آباد در آیین بهره‌برداری از رینگ آب‌رسانی تهران به صورت ویدئوکنفرانس، گفت: ۵۹ کیلومتر از رینگ آب‌رسانی تهران در سه سامانه آب‌رسانی غرب، سامانه آب‌رسانی به شهر جدید پرند از مخزن تلمبه‌خانه یافت‌آباد تا مخزن رضی‌آباد و سامانه آب‌رسانی شرق و شمال شرق اجرا شده است.

*محدودیت‌های ترافیکی اجرای پروژه رینگ آبرسانی شهر تهران را دشوار کرد

جانباز با اشاره به اجرای خطوط انتقال آب با لوله‌هایی در اقطار ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی‌متر در این پروژه افزود: اجرای این رینگ در شهر تهران با محدودیت‌های ترافیکی، به سختی اجرا شد تا تهرانی‌ها آب شرب یکسانی داشته باشند.

وی با اشاره به سامانه آب‌رسانی غرب تهران بیان کرد: این سامانه به طول هفت کیلومتر، آب تصفیه‌خانه ششم را به مناطق پنج، ۹، ۱۸، ۲۱، ۲۲ و شهر جدید پرند می‌رساند.

*تامین آب شهر جدید پرند از مخزن تلمبه‌خانه یافت و آباد انجام می‌پذیرد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در تشریح جزئیات سامانه آبرسانی به شهر جدید پردند، عنوان کرد: سامانه آب‌رسانی به شهر جدید پرند از مخزن تلمبه‌خانه یافت‌آباد تا مخزن رضی آباد با هدف رفع محدودیت‌های تأمین آب در محدوده شهر جدید پرند و لزوم رفع کمبود و ارتقای کیفیت آب شرب در محدوده جنوب و جنوب‌غربی شهر و استان تهران انجام شد.

این مقام مسئول با اشاره به اجرای ۴۰ کیلومتر خط انتقال آب در سامانه شرقی رینگ تهران گفت: در این سامانه ۳۰۰۰ لیتر بر ثانیه آب تصفیه‌شده از محل تصفیه‌خانه پنجم تهران به نواحی شمال‌شرق و شرق تهران و ۴۰۰۰ لیتر بر ثانیه آب خام از محل سد لار به تصفیه‌خانه سوم و چهارم در شرایط اضطراری انتقال می‌یابد.

*تا پیش از سال 92، امکان انتقال آب بین سامانه‌های غربی و شرقی تهران میسر نبود

مشاور وزیر نیرو در ارتباط با بیان مزیت‌های رینگ آب‌رسانی شهر تهران گفت: بهره‌برداری از این طرح آب موجب می‌شود تا آب با کیفیت یکسان در اختیار مشترکان قرار گیرد و در خشکسالی‌های احتمالی امکان انتقال آب وجود خواهد داشت.

جانباز با اشاره به ضعف‌های سیستم آبرسانی کشور افزود: تا پیش از سال ۹۲ امکان جابجایی و انتقال آب بین سامانه‌های غربی و شرقی شهر تهران میسر نبود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور  در پایان ضمن تشکر از همراهی مردم، دستگاه‌های اجرایی و اعضای شورای اسلامی شهر تهران، خاطر نشان کرد: این طرح اقدام بزرگی است که باید از همراهی شورای اسلامی شهر، شهرداری و پلیس راهور تهران در این زمینه تشکر کرد.

لازم به تاکید است، سامانه‌های آب‌رسانی غرب، جنوب‌غربی، شرق و شمال‌شرقی رینگ آب‌رسانی شهر تهران با هزینه‌ای بالغ بر 495 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و بخش عمده‌ از بودجه مذکور از محل اعتبارات شورای شهر تهران تامین شد.