‫مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت:‌ نخستین و گسترده‌ترین نظام مدیریت انرژی در سطح شرکت ملی نفت ایران در مناطق نفت‌خیز جنوب استقرار یافته است. ‬ به گزارش نبض انرژی ،  به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، احمد محمدی با اشاره به دریافت گواهینامه ISO ۵۰۰۰۱ از سوی این شرکت اظهار کرد: […]

استقرار نظام مدیریت انرژی در مناطق نفت‌خیز جنوب

‫مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت:‌ نخستین و گسترده‌ترین نظام مدیریت انرژی در سطح شرکت ملی نفت ایران در مناطق نفت‌خیز جنوب استقرار یافته است. ‬

به گزارش نبض انرژی ،

 به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، احمد محمدی با اشاره به دریافت گواهینامه ISO ۵۰۰۰۱ از سوی این شرکت اظهار کرد: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نخستین شرکتی است که در میان شرکت‌های تابع شرکت ملی نفت ایران موفق به دریافت این گواهینامه شده است.

وی افزود: سیستم مدیریت یکپارچه مصرف انرژی در مرحله نخست در ۱۸۲ ساختمان ستادی در اهواز با زیربنای ۴۴۵ هزار متر مربع اجرا شد که مصرف برق سالانه آنها  ۱۰۴ میلیون کیلو وات ساعت است و استقرار این سیستم سبب انجام فعالیت‌های لازم برای بهبود مصرف انرژی بر اساس استانداردهای بین‌المللی و افزایش کارایی مصرف انرژی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تصریح کرد: این شرکت با فعالیت در پهنه جغرافیایی پنج استان جنوب غرب کشور و دارا بودن صدها واحد و تأسیسات صنعتی یکی از مصرف‌کنندگان بالای انرژی در بخش‌های ساختمان و صنعت محسوب می‌شود که مدیریت بهینه مصرف انرژی در آن سود و صرفه اقتصادی و زیست محیطی قابل توجهی به همراه دارد.

محمدی گفت: مناطق نفت‌خیز جنوب در سال‌های اخیر نیز طرح‌های متعددی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی تعریف و اجرا کرده که از جمله آن استقرار سامانه پایش آنلاین مصرف انرژی ساختمان‌های ستادی، طرح مدیریت سبز، پایش مستمر انرژی در واحدهای فرآیندی تولید نفت و گاز، قرارداد فروش گازهای ارسالی به مشعل و قراردادهای جمع‌آوری گازهای مشعل در حدود ۹۵ درصد از تأسیسات شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب را می‌توان نام برد.

استقرار نظام مدیریت انرژی در راستای اجرای سیاست‌های اصلاح الگوی مصرف (ابلاغی مقام معظم رهبری) و مطابق ابلاغیه مقام عالی وزارت برنامه‌ریزی شد و در فاز نخست در همه ساختمان‌های ستاد و ساختمان‌های مجتمع آموزش فنون اهواز شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اجرا و در مهرماه ۱۳۹۹  گواهینامه بین‌المللی ISO 50001 ازسوی این شرکت با موفقیت دریافت شد.