افزایش صادرات ترکیه به عربستان علی رغم تحریم غیر رسمی کالاهای ترک علی رغم تحریم غیررسمی عربستان و ممنوعیت واردات از ترکیه، آمارهای رسمی نشان می‌دهد، واردات ریاض از آنکارا در ماه اگوست نسبت به ماه پیش از آن افزایش یافته است. به گزارش نبض انرژی ، به نقل از رویترز، علی رغم تحریم غیررسمی […]

افزایش صادرات ترکیه به عربستان علی رغم تحریم غیر رسمی کالاهای ترک

علی رغم تحریم غیررسمی عربستان و ممنوعیت واردات از ترکیه، آمارهای رسمی نشان می‌دهد، واردات ریاض از آنکارا در ماه اگوست نسبت به ماه پیش از آن افزایش یافته است.

افزایش صادرات ترکیه به عربستان علی رغم تحریم غیر رسمی کالاهای ترک

به گزارش نبض انرژی ،

به نقل از رویترز، علی رغم تحریم غیررسمی که تجار و خرده فروشان سعودی به راه انداخته و خواستار ممنوعیت واردات از ترکیه شده‌اند، آمارهای رسمی نشان می‌دهد، واردات ریاض از آنکارا در ماه اگوست نسبت به ماه پیش از آن افزایش یافته است.

برخی از تاجران سعودی و ترک بیش از یک سال است که می‌گویند ریاض به علت تنش‌های سیاسی میان دو کشور، یک تحریم غیررسمی علیه واردات از ترکیه اعمال کرده است، اما این ادعا هنوز خود را در ارقام تجاری میان دو کشور نشان نداده است.

بر اساس آمارهای رسمی عربستان، حجم واردات از ترکیه در ماه آگوست به 833.6 میلیون ریال (222.28 میلیون دلار) افزایش یافته است.

این رقم در ماه جولای برابر با 693.4 میلیون رسال بود. به این ترتیب، ترکیه، نهمین صادرکننده بزرگ به عربستان است. همچنین میزان واردات از ترکیه در جولای نیز نسبت به ماه پیش از آن افزایش یافته بود.

صادرات کنندگان ترک گفتند، اخیرا از سوی عربستان تحت فشار قرار گرفته‌اند. رئیس اتاق‌های بازرگانی غیردولتی عربستان در این ماه خواستار تحریم محصولات ترکیه شد و یکی از فروشگاه‌های زنجیره ای بزرگ اعلام کرد دیگر محصولات ترکیه‌ای را نمی‌خرد.

دولت عربستان اعلام کرده است، مقامات هیچ محدودیت‌هایی بر کالاهای ترکیه‌ای اعمال نکرده‌اند.