به گزارش نبض انرژی ، کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما در شمال شرق کشور با بیان اینکه از امروز تا پنجشنبه جوی آرام در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود گفت: روز‌های دوشنبه و سه شنبه در سواحل مرکزی و غربی دریای خزر و روز چهارشنبه در گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات البرز مرکزی […]

به گزارش نبض انرژی ،

کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما در شمال شرق کشور

با بیان اینکه از امروز تا پنجشنبه جوی آرام در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود گفت: روز‌های دوشنبه و سه شنبه در سواحل مرکزی و غربی دریای خزر و روز چهارشنبه در گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: امروز دمای هوا در سواحل دریای خزر بین ۲ تا ۴ درجه افزایش و از روز دوشنبه تا چهارشنبه ۴ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد.

ضیائیان اظهار کرد: فردا دمای هوا در شمال شرق کشور بین ۴ تا ۶ درجه افزایش و از روز سه شنبه تا پنجشنبه بین ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: از روز سه شنبه تا پنجشنبه با توجه به افزایش شرایط پایداری و سکون نسبی جو ، امکان کاهش کیفیت هوا در شهر‌های صنعتی و پر جمعیت به ویژه تهران و کرج دور از انتظار نیست .

ضیائیان توضیح داد:همچنین از روز چهارشنبه در مناطقی از خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و شمال و شرق هرمزگان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک  پیش بینی می شود.

او درباره وضعیت آب وهوای تهران هم گفت: فردا آسمان تهران کمی ابری تا نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی و وزش باد خواهد بود و بیشترین دمای هوا به ۲۴ درجه و کمترین آن به ۱۳ درجه می رسد.

طبق اعلام سازمان هواشناسی ، تا پایان هفته پیش بینی جوی آرام و پایدار در بیشتر مناطق کشور وجود دارد. همچنین افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت پیش بینی می‌شود.

فردا افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور رخ می‌دهد. بارش پراکنده در دو روز آینده در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز پیش بینی می‌شود.