به گزارش نبض انرژی ، ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه گفت روسیه لزومی نمی‌بیند تولیدکنندگان جهانی نفت قرارداد فعلی در مورد عرضه این محصول را تغییر دهند ولی اگر شرایط بازار قابل قبول باشد نیازی به ادامه این کاهش تولید شدید نیست. این اظهارات پوتین نشانه واضحی است از اینکه این تولیدکننده بزرگ جهان آماده […]

به گزارش نبض انرژی ،

ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه گفت روسیه لزومی نمی‌بیند تولیدکنندگان جهانی نفت قرارداد فعلی در مورد عرضه این محصول را تغییر دهند ولی اگر شرایط بازار قابل قبول باشد نیازی به ادامه این کاهش تولید شدید نیست.

این اظهارات پوتین نشانه واضحی است از اینکه این تولیدکننده بزرگ جهان آماده ادامه قرارداد کاهش تولید در بحبوحه اختلال‌های به وجود آمده در بازار از همه‌گیری ویروس کرونا و مازاد تولید است.

روسیه به همراه اوپک و سایر متحدانش طی ائتلافی به عنوان اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت جهت از بین بردن مازاد عرضه در بازار تلاش می‌کند. کاهش تقاضای نفت به خاطر قرنطینه‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا باعث مازاد عرضه آن به بازار شده‌است. تولیدکنندگان ائتلاف اوپک پلاس روی هم رفته حدود 7.7 میلیون بشکه در روز تولید نفت را کم کرده‌اند.

قرار است این ائتلاف از اول ژانویه دو میلیون بشکه به تولید خود بیفزاید ولی برخی تولیدکنندگان نگرانند تقاضا آنقدر قدرتمند نباشد تا این عرضه اضافی را جذب کند.

پوتین در روز پنج شنبه گفت با عربستان سعودی و امارات در این مورد مذاکره کرده است. آمریکا عضو ائتلاف اوپک پلاس نیست.

وی اظهار داشت:« به عقیده ما نیازی به تغییر قرارداد نیست. ما از نزدیک شاهد بهبود بازار هستیم مصرف رو به افزایش است».

«ما قبول داریم محدودیت های فعلی برای تولید باید ادامه داشته باشد و احتمالاً طبق برنامه قبلی تولید را افزایش نمی‌دهیم. اگر لازم باشد تصمیمات دیگری در مورد کاهش بیشتر تولید می‌گیریم ولی در حال حاضر چنین ضرورتی وجود ندارد»

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در اوایل همین هفته گفته بود روند بهبود بازار جهانی نفت به خاطر موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا کند شده ولی هنوز برای صحبت در مورد ادامه قرارداد کاهش تولید در 2021 زود است.

قرار است وزرای نفت اوپک پلاس در اول دسامبر طی یک کنفرانس آنلاین در مورد سیاست عرضه نفت مذاکره کنند.