شرکت برق مازندران مشترکان را به بهره‌مندی از طرح برق امید فراخواند  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران از مشترکان برق خواست تا با رعایت الگوی مصرف از تخفیفات طرح‌های تشویقی برق امید بهره‌مند شوند. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع برق مازندران منطقه ساری ، فرامرز سپری گفت : در این طرح مشترکانی که […]

شرکت برق مازندران مشترکان را به بهره‌مندی از طرح برق امید فراخواند

شرکت برق مازندران مشترکان را به بهره‌مندی از طرح برق امید فراخواند

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران از مشترکان برق خواست تا با رعایت الگوی مصرف از تخفیفات طرح‌های تشویقی برق امید بهره‌مند شوند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع برق مازندران منطقه ساری ، فرامرز سپری گفت : در این طرح مشترکانی که کمتر از الگوی تعیین

به گزارش نبض انرژی ،

شده در هر ماه برق مصرف کنند، در دسته مشترکان کم‌مصرف قرار گرفته و قبض برق آن‌ها از این ماه تخفیف صد در صدی می‌شود.

وی افزود: اعتقاد داریم اصلاح مصرف باید از واحد خانواده آغاز شود که تأثیر خود را بر سایر بخش‌های مصرف نیز خواهد گذاشت و باید توجه کنیم اگر مسائل و ملاحظات آن به خوبی دیده نشود، اصلاح مصرف در سایر بخش‌ها نیز با سختی رو به رو خواهد شد.

سپری با اعلام این که طرح برق امید با هدف بهینه‌سازی مصرف و جلوگیری از هدررفت انرژی از مسیر جلب همراهی و همکاری مشترکان در بخش خانگی اجرایی شده است ، توضیح داد : در این طرح با دسته‌بندی مشترکان برق خانگی به سه دسته پرمصرف، کم‌مصرف و خوش‌مصرف، مشترکان برق مازندران که الگوی مصرف برق را رعایت کنند علاوه بر تخفیف در بهای برق مصرفی، در صورت کاهش مصرف به رقمی کمتر از ۱۰۰ کیلووات ساعت در ماه‌های گرم سال شامل خرداد، تیر، مرداد و شهریور و کمتر از ۸۰ کیلووات ساعت در سایر ایام سال، از تخفیف صد درصدی در قبض برق خود بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود : بیشترین میزان مصرف برق در خانوارها مربوط به کولر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و آبگرم‌کن است و اگر مشترکان این‌گونه وسایل را به‌طور منظم سرویس و  همواره در بهترین حالت از آن‌ها نگهداری و در نحوه و زمان استفاده‌ از آن‌ها دقت کنند می‌توانند مصرف برق خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با تاکید بر این که استفاده از نور طبیعی در طول روز و استفاده از لامپ‌های کم مصرف در ساعات شب هزینه برق مصرفی را کاهش می‌دهد ، گفت : اصلاح مصرف باعث می‌شود جامعه‌ای با تاب‌آوری بالاتر داشته باشیم و پایداری جامعه و آسایش مردم تنظیم شود بنابراین باید سهم و نقش خود را در این فرصتی که به ما داده شده و اصلی‌ترین اتفاق عرصه انرژی محسوب می‌شود.

مازندران دارای ۲ شرکت توزیع برق است که شرکت توزیع برق مازندران منطقه ساری یک میلیون و ۵۴۰ هزار مشترک دارد و از این میزان حدود ۷۰ درصد آن معادل بیش از یک میلیون ، مشترک خانگی هستند.

طرح برق امید شامل خانه های خالی و افراد غیربومی که مازندران محل سکونت دومشان به شمار می رود ، نمی شود.