در مورد سعد حریری در نبض انرژی بیشتر بخوانید کلیات سعدالدین رفیق حریری متولد ۱۸ آوریل ۱۹۷۰ در ریاض، دومین پسر رفیق حریری، سیاست‌مدار لبنانی و نخست‌وزیر این کشور است.  سعد حریری ۱۸ آوریل ۱۹۷۰ در ریاض عربستان متولد شد، او پسر رفیق حریری و همسرش ندا بوستانی یک عراقی است. زبان مادری او عربی،  ولی به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی نیز صحبت می‌کند.     تحصیلات […]

در مورد سعد حریری در نبض انرژی بیشتر بخوانید

کلیات


سعدالدین رفیق حریری متولد ۱۸ آوریل ۱۹۷۰ در ریاض، دومین پسر رفیق حریری، سیاست‌مدار لبنانی و نخست‌وزیر این کشور است.  سعد حریری ۱۸ آوریل ۱۹۷۰ در ریاض عربستان متولد شد، او پسر رفیق حریری و همسرش ندا بوستانی یک عراقی است. زبان مادری او عربی،  ولی به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی نیز صحبت می‌کند.

 

نتیجه تصویری برای سعد حریری + تابناک

 

تحصیلات


او در سال ۱۹۹۲ از مدرسه بازرگانی دونو در دانشگاه جورج تاون با مدرک مدیریت بازرگانی فارغ‌التحصیل شد.

 

نخست وزیری لبنان


حریری نخست‌وزیر لبنان از نوامبر ۲۰۰۹ تا ژانویه ۲۰۱۱، رهبر جریان المستقبل و یکی از رهبران ائتلاف ۱۴ مارس است. وی از نوامبر ۲۰۱۶ برای بار دوم به عنوان نخست‌وزیر لبنان انتخاب شد او به عنوان قویترین چهره جنبش ۱۴ مارس دیده می‌شود.

بعد از سه سال زندگی در خارج کشور او به صورت غیر علنی به لبنان برگشت و در ۳ نوامبر ۲۰۱۶ نخست‌وزیر شد.

 

استعفای غیرمنتظره


حریری در ۴ نوامبر ۲۰۱۷ پس از یکسال نخست‌وزیری به‌طور غیرمنتظره، در عربستان سعودی و با انتقاد از ایران استعفا کرد.

 

انتقاد از ایران و حزب الله


حریری در عربستان از حزب‌الله لبنان و سیاست‌های ایران در منطقه انتقاد کرده و ادعا کرد که جانش در خطر است. در پی این ادعا، فرماندهی ارتش لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد هیچ سوءقصدی به جان «سعد الحریری» نخست‌وزیر مستعفی این کشور وجود نداشته‌است. وزارت خارجه ایران اتهامات حریری علیه ایران و خواندن متن استعفا در عربستان سعودی را بازی کردن در زمین دیگران دانست.

 

بازگشت به لبنان و شائبه گروگان گیری در عربستان


حریری حدود دو هفته در عربستان ماند و بیش از دو هفته خارج از لبنان به سر برد. تأخیر حریری در بازگشت به لبنان انتقاد‌های بسیاری را متوجه عربستان سعودی کرد تا جایی که میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان، عربستان را متهم کرد که حریری را به گروگان گرفته‌است.

 

استعفا از نخست وزیری


 نخست‌وزیر لبنان روز (سه‌شنبه/سیزدهمین روز تظاهرات) برابر با ۱۳۹۸/۸/۷ برای بار دوم از زمان آغاز تظاهرات در این کشور، برای معترضان سخنرانی کرد.

الحریری در سخنرانی کوتاه خود گفت، همیشه برای حمایت کشور در مقابل خطرات تلاش شده اما وضعیت کنونی به بن بست رسیده و استعفای خود را به «میشل عون» رئیس‌جمهور تقدیم خواهد کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، نخست‌وزیر لبنان در ادامه از لزوم حمایت کشورش سخن گفت و تأکید کرد: من در حال رفتن به کاخ «بعبدا» (کاخ ریاست‌جمهوری) برای ارائه استعفای خود به رئیس‌جمهور هستم.

نخست وزیری مجدد