به گزارش نبض انرژی ، سهامداران بازار سرمایه همچون سایر سرمایه گذاران پیش از سرمایه گذاری باید مجموعه ای از آموزش ها را فرا بگیرند. این روزها فعالیت در بورس بیش از هر زمان دیگری به دغدغه گروهی از افراد تبدیل شده است، به همین دلیل  قصد داریم شما را با یکی از مفاهیم بازار […]

به گزارش نبض انرژی ،

سهامداران بازار سرمایه همچون سایر سرمایه گذاران پیش از سرمایه گذاری باید مجموعه ای از آموزش ها را فرا بگیرند. این روزها فعالیت در بورس بیش از هر زمان دیگری به دغدغه گروهی از افراد تبدیل شده است، به همین دلیل  قصد داریم شما را با یکی از مفاهیم بازار سرمایه آشنا کنیم.

حرکت شارپی یا (spike) به مجموعه ای از روندهای صعودی یا نزولی قیمت سهام در بازار بورس گفته می شود که با مقیاسی تقریباً بزرگ و در یک بازه زمانی کوتاه صورت می گیرد.به این ترتیب با توجه به نزولی یا صعودی بودن حرکت شارپی ممکن است این حرکت به نفع یا ضرر سهامداران باشد.

اسپایک ها یا همان حرکت های شارپی نشان دهنده یک سری اطلاعات از قیمت سهام در بازار بورس هستند. با استفاده از اطلاعاتی که حرکت های شارپی در اختیار ما قرار می دهند می توانیم به چگونگی روند قیمت و بالا یا پایین آمدن سهام پی ببریم. تنها هنگامی زمینه ایجاد حرکت های شارپی مهیا می شود که خبر جدیدی بازار را دستخوش تغییر کند؛ مثلا وقتی که یک شرکت، درآمد زیادی به دست می آورد و بالاتر از سطح توقع تحلیل گران عمل می کند ممکن است حرکت های شارپی مشاهده شوند. رخ دادن حرکت شارپی می تواند در بسیاری از تصمیم های خرید و فروش سهام، کمک حال تحلیل گران فنی باشد. مثلا اگر حجم معاملاتی کاهش یا افزایش پیدا کند حرکت شارپی رخ می دهد.