بعد از خبری که فارس درباره کشف حجاب نامزد زن انتخابات فدراسیون شطرنج منتشر کرده بود، سرپرست دبیری این فدراسیون گفت: درمورد کشف حجاب یکی از نامزد‌های انتخابات هیچ سند و مدرکی ندیده‌ام. به گزارش تابناک ورزشی، انتخابات فدراسیون شطرنج که با مهاجرت ها و پناهندگی های متعدد یکی از فدراسیون‌های خبرساز سال‌های اخیر ورزش […]

بعد از خبری که فارس درباره کشف حجاب نامزد زن انتخابات فدراسیون شطرنج منتشر کرده بود، سرپرست دبیری این فدراسیون گفت: درمورد کشف حجاب یکی از نامزد‌های انتخابات هیچ سند و مدرکی ندیده‌ام.

به گزارش تابناک ورزشی، انتخابات فدراسیون شطرنج که با مهاجرت ها و پناهندگی های متعدد یکی از فدراسیون‌های خبرساز سال‌های اخیر ورزش ایران بوده، قرار است به زودی برگزار شود. طبق اعلام وزارت ورزش، انتخابات این فدراسیون ۶ آبان ماه با رقابت بین شادی پریدر، رضا شیرین آبادی فراهانی، احمد گواری، محمدابراهیم مداحی و حسین مطیعی نقندر برگزار می‌شود.

حالا یکی از رسانه های اصولگرا مدعی است اطلاعاتی غیراخلاقی درباره یکی از نامزد‌ها به بیرون درز کرده است. این نامزد که از قهرمانان این رشته است و نایب رئیسی بانوان فدراسیون را برعهده داشته، اقدام به کشف حجاب کرده که با واکنش‌ها زیادی در فضای مجازی همراه بود. وی با چنین وضعیتی مورد حمایت مستقیم وزارت ورزش قرار گرفته است.

محسن سمیع‌زاده، سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج در واکنش به این اتفاقات اظهار داشت: قبل از هر چیزی باید اعلام کنم که وزارت ورزش در انتخابات شطرنج از هیچ گزینه‌ای حمایت نمی‌کند درمورد داستان کشف حجاب هم من مدرکی ندیده ام. نخستین بار است که این موضوع را می‌شنوم. متاسفانه در آستانه انتخابات و در فضای مجازی شاهد برخی بی اخلاقی‌ها هستیم. برخی‌ها برای رسیدن به صندلی ریاست دست به هر کاری می‌زنند که این رفتار‌ها به دور از مرام پهلوانی است.

سمیع‌زاده عنوان کرد: به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون ترجیح می‌دهم سکوت کنم تا نهاد‌های نظارتی به این ماجرا‌ها ورود کنند، چون اشراف کامل تری نسبت به موضوعات دارند. در شرایط کنونی صلاح نیست که بخواهم برخی صحبت‌ها را مطرح کنم. اینکه یک نفر از آن سر دنیا شب انتخابات بخواهد حرف بزند تا تاثیری روی آرای اعضای بگذارد از عجایب است. در مورد افرادی که قرار است در مجمع حاضر شده و رای بدهند هم حرف و حدیث‌های زیادی وجود داشت، اما سعی کردم برای هر بخش چند نفر را معرفی کنم که شائبه‌ها برداشته شود.

سرپرست دبیری فدراسیون با بیان اینکه نهاد‌های نظارتی قطعاً به این موضوعات ورود خواهند کرد، ادامه داد: موظف هستم همه چیز را گزارش کنم. سه شنبه هفته آینده اگر شرایط فراهم باشد و مشکلی رخ ندهد انتخابات در آرامش کامل برگزار خواهد شد. برخی‌ها این روز‌ها شیطنت می‌کنند و همه موارد را گزارش می‌کنم تا مسئولان ذی ربط در جریان اتفاقات باشند. حرف‌های زیادی برای گفتن دارم، اما باید سکوت کنم که کار‌ها قانونی پیش برود.

وی اظهار داشت: من تابع قانون هستم و از کسی ترسی ندارم. فدراسیون پیشینه‌ای داشته که اگر بخواهیم درمورد آن صحبت کنیم نیازمند ارائه مستندات است. در شرایط کنونی همه می‌خواهیم کمک کنیم تا آرامش به این فدراسیون بازگردد. اگر فردی اعتراض یا گله‌ای هم دارد باید از طریق وزارت ورزش و حراست پیگیری کند تا به نتیجه برسد.