«هدررفت انرژی» حلقه فراموش شده در توسعه اقتصادی
«هدررفت انرژی» حلقه فراموش شده در توسعه اقتصادی
مصطفی نخعی، نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی: هدررفت انرژی با گسترش به مناطق روستایی از پارامترهای مهمی است که شناسایی مبادی هدررفت انرژی از توسعه هر چه بیشتر آن ممانعت خواهد کرد.

به گزارش نبض انرژی ، مصطفی نخعی عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان این مطلب گفت :

هدررفت انرژی از جمله معضلاتی است که مقام معظم رهبری نیز طی سخنانی تاکید به رفع این معضل در سطح کشور کردند.

نخعی شناسایی مشکلات زیرساختی در این حوزه را بسیار مهم دانست و افزود :

هدررفت انرژی، از دست دادن سرمایه های طبیعی کشور است که به هیچ وجه قابل جبران نیست و وزارت انرژی و سازمان های ذیربط باید دراین زمینه اندیشه ای عاجل کنند.

این نماینده مجلس، در ادامه یادآور شد:

ممانعت از این معضل، علاوه بر آنکه موجب صرفه جویی و رشد اقتصادی می شود باعث اشتغال زایی با به کار گرفتن نیروهای متخصص در داخل کشور به ویژه توسط بخش خصوصی و دانش بنیان ها خواهد شد.

نخعی با بیان اینکه میزان هدررفت انرژی در مناطق روستایی نیز از جمله مواردی است که باید به طور جدی به آن پرداخته شود گفت :

فرسودگی لوله ها و تبعیت نکردن از سیستم و ضوابطی که می تواند در مسیر جلوگیری از هدررفت انرژی به ما کمک کند، مسئله ای است که به تجهیزات لازم و جدید و همچنین نیروی انسانی متخصص و آشنا به تکنولوژی نوین دارد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه با بیان اینکه کارگروه هایی ویژه در مجلس جهت مقابله با این مشکل تشکیل شده است گفت :

استفاده از ظرفیتهای داخلی در تمام بخشهای دولتی و غیردولتی در این زمنیه می تواند صنایع آب و برق کشور را بیش از پیش توانمند ساخته تا بتوان رهنمودهای رهبری در این حوزه را نیز محقق ساخت .

عضو کمیسیون انرژی بوروکراسی های حاکم بر کشور در مسیر فعالان این صنعت را عامل کند شدن ایجاد تحول و رونق اقتصادی دانست و تاکید کرد:

رونق و رشد اقتصادی با استفاده از توانمندی های بخش خصوصی و دانش بنیان ها، سرعت بیشتری خواهد گرفت و این تحول نیازمند به ابتکار و درایت ویژه ای است.

نخعی ابراز امیدواری کرد با کم شدن ساز و کار های اداری و کمتر شدن رفت و آمدهای کسانی که مایل به فعالیت در صنایع مختلف هستند شاهد تحقق «جهش تولید» در کشور باشیم.