ذخیره انرژی ترافیک با توربین بادی! یک مخترع انگلیسی به فکر استفاده از توربین‌های بادی برای تولید و ذخیره انرژی عظیم و بکر وسایل نقلیه در حال حرکت افتاده است. به گزارش نبض انرژی ، احتمالا تاکنون برای همه ما پیش آمده که کنار جاده یا خیابان بایستیم و برخورد باد حاصل از گذر یک […]

ذخیره انرژی ترافیک با توربین بادی!

ذخیره انرژی ترافیک با توربین بادی!

یک مخترع انگلیسی به فکر استفاده از توربین‌های بادی برای تولید و ذخیره انرژی عظیم و بکر وسایل نقلیه در حال حرکت افتاده است.

به گزارش نبض انرژی ،

احتمالا تاکنون برای همه ما پیش آمده که کنار جاده یا خیابان بایستیم و برخورد باد حاصل از گذر یک کامیون یا خودروی سواری را روی صورت خود احساس کنیم.

“بری تامپسون” یک تاجر و مخترع انگلیسی اقدام به ساخت یک توربین بادی استوانه‌ای موسوم به “آلفا ۳۱۱” کرده است که به تیرهای چراغ برق کنار بزرگراه‌ها متصل می‌شود و از این طریق، انرژی عظیم و قابل استفاده اما همیشه هدر رفته وسایل نقلیه در حال حرکت را ذخیره می کند.

این توربین‌های بادی می‌توانند چراغهایی را که به آنها متصل شده اند، روشن کنند و این امکان را دارند که با مهار انرژی فوق العاده زیاد حاصل از حرکت وسایل نقلیه، انگلیس را تا سال ۲۰۵۰ به هدف عدم انتشار کربن برسانند.

“تامپسون” که امیدوار است این توربین‌های چرخشی بتوانند سرانجام انرژی کافی را برای شبکه تولید کنند به دیلی میل گفت: اگر تاکنون کنار جاده ایستاده باشید و یک کامیون از مقابل شما گذشته باشد، هوایی را که در اثر گذر آن به شما برخورد می‌کند را احساس کرده‌اید، ما این انرژی را جذب و ذخیره می‌کنیم.

هر توربین ساخته شده توسط شرکت “تامپسون” که هم نام توربین‌ها یعنی “آلفا ۳۱۱” است، دو متر طول دارد و ساخت آن در حال حاضر ۲۰ هزار پوند(تقریباً ۲۶ هزار دلار) هزینه دارد و به اندازه یک صفحه خورشیدی با وسعت ۲۱ متر مربع انرژی تولید می‌کند.

“تامپسون” می‌گوید: شرکت “آلفا ۳۱۱” در حال کار بر روی افزایش بهره وری و کوچکتر کردن این توربین ها است.

وب سایت “آلفا ۳۱۱” نوشته است که باید از گذر خودروها و کامیون ها به نفع محیط زیست و جوامع محلی استفاده کرد.

این شرکت می گوید: همانطور که شرکت های بسیاری در حال تلاش برای استفاده از امواج اقیانوس برای تولید برق هستند، یک انرژی عظیم و دست نخورده هر روزه توسط وسایل نقلیه در حال حرکت در مسیرها تولید می شود که می‌توان از آن استفاده کرد.

“بری تامپسون” مدیرعامل “آلفا ۳۱۱” می گوید این توربین های بادی نه تنها به دلیل پتانسیل تولید انرژی، بلکه به دلیل سهولت نصب و استفاده در نوع خود اولین در جهان هستند.

وی افزود: ما با توربین های خود، چشم انداز جاده را زشت نمی کنیم، بلکه از زیرساخت های موجود استفاده می کنیم.

این شرکت در حال حاضر در حال مذاکره با یک مقام محلی انگلیس برای آزمایش این فناوری در بزرگراه های این کشور است و هم اکنون تعدادی از شهرهای کوچک ایالات متحده در حال آزمایش این فناوری هستند.

انتهای پیام