پرانرژی و طبیعی ترین غذای جهان در نبض انرژی به گزارش نبض انرژی ، طب سنتی همواره کوشیده است با بهره‌گیری از رژیم غذایی مناسب و سالم، تندرستی و سلامتی را برای ما به ارمغان آورد. کره به دلیل داشتن طعمی لذیذ، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. کمتر کسی را می‌تواند یافت […]

پرانرژی و طبیعی ترین غذای جهان در نبض انرژی

به گزارش نبض انرژی ،

طب سنتی همواره کوشیده است با بهره‌گیری از رژیم غذایی مناسب و سالم، تندرستی و سلامتی را برای ما به ارمغان آورد. کره به دلیل داشتن طعمی لذیذ، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. کمتر کسی را می‌تواند یافت که رابطه خوبی با کره نداشته باشد. اما مصرف بیش از حد آن برای سلامتی مضر است. البته کمتر کسی است که کره را به تنهایی میل کند. کره عموما با مربا یا با عسل طبیعی خورده می شود که طعمی دلچسب داشته باشد. اما باید دید آیا فقط طعم خوشمزه وعده صبحانه یا هر وعده دیگری که در آن کره میل می کنیم مهم است یا باید به خواص کره هم توجه شود.

کره و عسل هم خوشمزه است و هم پرخاصیت. به همین علت است که برخی افراد حداقل یک روز در هفته وعده صبحانه خود را به کره و عسل اختصاص می دهند. به طور کلی مصرف کره به صورت هر روزه خوب نیست و بهتر است در برخی روزهای هفته، به جای کره، از پنیر یا برخی مواد خوراکی دیگر مثل تخم مرغ و… استفاده شود. با این حال چقدر خوب است که در اکثر مواقع مصرف کره، از عسل طبیعی استفاده کنید.

دقت داشته باشید که وقتی صحبت از کره و عسل می کنیم، دقیقا منظورمان جایگزین کردن عسل طبیعی باکیفیت به جای مربا است. تمامی مرباها با شکر سفید تهیه می شوند. مصرف شکر زیاد باعث ابتلا به بیماری های مختلف از کبد چرب گرفته تا دیابت شده و همین موضوع باعث می شود که به فکر حذف مربا از سفره صبحانه باشیم.

اگر می خواهید از مربا هم استفاده کنید، سعی کنید تا جای ممکن از مربای خانگی و کم شکر استفاده نمایید. همچنین بهتر است به جای مصرف هر روزه مربا، در برخی روزها عسل را جایگزین کنید تا کم کم عادت به خوردن مرباهای پرضرر را از بین ببرید.

تمامی موارد بیان شده البته مربوط به کره گرفته شده از شیر است. کره های دیگر مثل کره بادام زمینی، کره های گیاهی و… شرایط متفاوت و خواص متفاوتی دارند که به صورت مجزا به آن ها خواهیم پرداخت.

در این مطلب به معرفی برخی از مهمترین خواص کره و عسل پرداخته ایم. اگر شما هم اهل صبحانه های خوشمزه هستید، بد نیست خواص کره و عسل در وعده صبحانه را به صورت دقیق تری بشناسید.

کوتاه در مورد کره شیر
کره شیر کره حیوانی

کره یا روغن حیوانی از چربی گاو، گوسفند و بز به دست می‌آید. کره گوسفندان دارای کلسترول بالاتری است. این نوع روغن در مقابل گرما مقاوم بوده و دمایی تا حدود 250 درجه را می‌تواند تحمل نماید. افراد زیادی هستند که علاقه فراوانی به کره حیوانی دارند اما به دلیل داشتن کلسترول بالا از خوردن آن پرهیز می‌کنند. البته چربی‌های موجود در کره حیوانی مفید هستند و در ایجاد سلامتی نقش مهمی دارند.

کره حیوانی از آن دسته از مواد لبنی است که از سرشیر گرفته می‌شود. کره حیوانی در مقایسه با کره‌های پاستوریزه چربی کمتری دارد و به همین دلیل سریع‌تر جذب بدن خواهد شد. در کره حیوانی مواد معدنی مانند منگنز، مس، روی، ید به مقدار فراوان یافت می‌شود.

بدن انسان در طول روز نیاز به چربی های مفید دارد. برای جذب این چربی‌های مفید به حامل نیاز است. این حامل‌ها در مواد و خوراکی‌های شیرین یافت می‌شود که کره حبوانی یکی از آن ها است. چربی‌های مفیدی که حاوی ویتامین‌های F,A,D,E است به همراه شیرینی‌ها جذب بالاتری خواهند داشت. در صورتی که نیاز به جذب چربی مفید در وعده صبحانه دارید پیشنهاد می‌شود، کره را همراه با عسل طبیعی مصرف نمایید.

خواص کره و عسل
خواص کره و عسل طبیعی

اگرچه کره خواص زیادی دارد؛ اما اضافه شدن عسل طبیعی می تواند به این خواص بیافزاید. البته این به شرطی است که هم کره حیوانی کیفیت مناسبی داشته باشد و هم عسل طبیعی باکیفیتی مصرف کنید. نکته جالب توجه در مورد کره و عسل این است که شما هر بار می توانید با خرید انواع عسل تک گل، طعم های متفاوتی از کره و عسل را تجربه کنید. مصرف عسل تک گل خواص درمانی بیشتری هم نسبت به عسل های چهل گیاه دارد.

کره و عسل برای جلوگیری از پوکی استخوان مفید است
کره حیوانی علاوه بر داشتن چربی و ویتامین A از مواد معدنی مانند منیزیم، کلسیم برخوردار است. به همین علت مصرف کره از به وجود آمدن پوکی استخوان در دوران سالمندی و پیری پیشگیری می‌کند. کلسیم موجود در کره حیوانی از مواد مغذی برای استخوان بوده و درصورتی که فرد دچار کمبود کلسیم شود، می تواند با مصرف کره این مشکل را برطرف کند.

در کنار کره، عسل نیز هم ویتامین آ دارد و هم مواد معدنی فوق العاده عالی برای تقویت استخوان ها در خود جای داده است. اضافه شدن عسل به کره به ویژه در وعده صبحانه، نوید استخوان سازی بهتر را به ارمغان می آورد.

کره و عسل، معجونی از ویتامین آ
ویتامین Aموجود در کره حیوانی و عسل طبیعی به تقویت بینایی و سیستم عصبی کمک کرده و از ضعف چشم‌ها پیشگیری می‌کند. توصیه می‌شود مصرف کره و عسل طبیعی در رژیم غذایی کودکان قرار داده شود. در این صورت می توانید از بروز کمبود ویتامین آ در کودکان جلوگیری کنید. همچنین مصرف کره حیوانی به دلیل داشتن ویتامین A می‌تواند خطر ابتلا به انواع بیماری های تیروئید را از شما دور کند.

پیشگیری از پیری زودرس
سلول‌های پوست برای اینکه بتوانند در مقابل نور آفتاب از خود محافظت کنند و دچار خشکی نشوند دائما چربی ترشح می‌کنند. درصورتی که بدن چربی کافی نداشته باشد باعث خشکی پوست شده و چروک را در صورت ایجاد می‌کند. با مصرف کره حیوانی چربی مورد نیاز بدن تامین شده و از پیری زودرس جلوگیری می‌شود.

عسل طبیعی نیز از جمله موادی است که برای مقابله با پیری زودرس و زیبایی پوست خواص فراوانی دارد. ترکیب عسل و کره یک معجون تمام عیار برای مقابله با پیری زودرس خواهد بود. به ویژه اگر این معجون را در وعده صبحانه و قبل از شروع یک روز پرچالش مصرف کنید.

کاهش مصرف امگاها با مصرف کره حیوانی با عسل
امگا3 و امگا6 از جمله غذاهایی هستند که برای تقویت مغز مفید بوده و باعث افزایش هوشیاری خواهد شد. با مصرف کره حیوانی نیاز به امگاها کم شده، زیرا این مواد غذایی در کره حیوانی موجود بوده و نیاز بدن را تامین می‌نماید. عسل طبیعی نیز اثرات منفی این روغن های چرب را کاهش می دهد.

کاهش آلرژی های فصلی به کمک عسل و کره
خواص کره به همراه عسل

کره خاصیت ضدالتهابی چندانی ندارد اما عسل خاصیت ضد التهابی داشته و در کاهش علائم آلرژی نقش مهمی ایفا می کند. عسل به دلیل داشتن گرده گل، مانند یک واکسن عمل می‌کند. اگر دچار آلرژی شدید و از آبریزش بینی و خارش چشم کلافه شده اید، عسل می‌تواند در کاهش این علائم موثر باشد. می توانید به کره و عسل خود، گرده گل هم اضافه کنید تا علاوه بر گرده های موجود در عسل، میزان دوز گرده گل افزایش پیدا کند.

زمانی که گرده گل وارد بدن می‌شود، بدن آنتی بادی‌هایی تولید می‌کند که بتواند با گرده گل مبارزه نماید. درواقع بدن حالت دفاعی در برابر آلرژی خواهد داشت و به محض ورود گرده گل، سیستم ایمنی بدن حالت تهاجمی به خود گرفته و آن را از بین می‌برد و همزمان سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کند.

بهترین نوع عسل، عسلی است که از مناطق محلی خودتان به دست آمده باشد. زیرا عسل‌ها حاوی گرده‌های گل بدست آمده از گل‌های محلی خودتان است. با مصرف عسل به صورت روزانه بدن در مقابل آلرژی ایمن خواهد شد. توصیه میشود دو تا سه ماه قبل از فصل آلرژی مصرف عسل را شروع کنید تا بدن فرصت داشته باشد سیستم ایمنی را تقویت نماید.

نقش کره اینجا چیست؟ کره حیوانی کمک می کند تا مصرف عسل و گرده گل برای مقابله با آلرژی لذیذ تر شود. بسیاری از افراد علاقه ای به خوردن شربت عسل و گرده گل برای رفع آلرژی ندارند. اما اگر صحبت از صبحانه ای به نام کره و عسل به میان آید، قطعا دهانشان آب می افتد! در این شرایط استفاده از کره و عسل می تواند بهترین گزینه برای مقابله با آلرژی های فصلی باشد.

خواص آنتی اکسیدانی صبحانه کره و عسل
عسل طبیعی دارای آنتی‌ اکسیدان است. آنتی اکسیدان به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و بدن را در برابر بیماری‌ها ایمن نگه می‌دارد. تحقیقات نشان داده است که خوردن عسل در وعده صبحانه باعث قوی‌تر شدن بدن خواهد شد. افراد زیادی این باور را دارند که مصرف کافئین در ابتدای روز انرژی بیشتری را به بدن می‌رساند. اما یکبار به جای کافئین از عسل استفاده نمایید تا از نتیجه آن غافلگیر شوید.

بهتر است برای دریافت خواص آنتی اکسیدانی عسل، آن را در وعده صبحانه یا به صورت شربت عسل طبیعی یا به صورت کره و عسل میل کنید.

مصرف کره و عسل و نقش آن در افزایش وزن
اگر از آن دسته افرادی هستید که از لاغری خود رنج می‌برید و تصمیم به افزایش وزن دارید بعد از خوردن غذاهایی که دارای چربی های مفید هستند، از عسل، شیره انگور و دسرهای چرب استفاده نمایید. خوردن کره و عسل در وعده صبحانه بطور مستمر در افزایش وزن تاثیر قابل توجهی دارد. باید

افرادی که دارای اضافه وزن هستند و تصمیم دارند وزن خود را ثابت نگه دارند یا در حال کاهش وزن و حرکت به سمت لاغری اند، باید از خوردن کره و عسل به طور مداوم پرهیز نمایند. البته این نوع مواد غذایی را نباید به طور کلی از سفره غذایی حذف نمود؛ زیرا باعث ابتلا به شب کوری، ریزش مو و خشکی پوست می‌شود. با این در مصرف کره و عسل حد اعتدال را رعایت کنید.

سخن آخر
کره و عسل هم خوشمزه است و هم مقوی و پرخاصیت. اگر می خواهید از صبحانه ای که میل می کنید لذت ببرید و خواص مختلف را نیز به بدنتان منتقل نمایید، پیشنهاد می کنیم حتما کره و عسل را رد برنامه غذایی خود قرار دهید.