در مورد جریمه کرونایی در نبض انرژی بیشتر بخوانید به گزارش نبض انرژی ، کلیات با تشدید موج جدید شیوع کرونا و کمبود تخت‌های بیمارستانی در ایران مسئولان برای تخلف‌های کرونایی جریمه‌هایی در نظر گرفتند. این جریمه‌ها در حال حاضر، به دلیل شرایط بحرانی فقط در کلان‌شهر تهران اعمال می‌شوند.   جزئیات جریمه ها با […]

در مورد جریمه کرونایی در نبض انرژی بیشتر بخوانید

به گزارش نبض انرژی ،

کلیات


با تشدید موج جدید شیوع کرونا و کمبود تخت‌های بیمارستانی در ایران مسئولان برای تخلف‌های کرونایی جریمه‌هایی در نظر گرفتند. این جریمه‌ها در حال حاضر، به دلیل شرایط بحرانی فقط در کلان‌شهر تهران اعمال می‌شوند.

 

حال ۱۴۸ بیمار کرونایی در قم وخیم گزارش شد - تابناک | TABNAK

جزئیات جریمه ها


با گذشت حدود ۲۱۰ روز از تائید رسمی ورود کرونا به ایران مقابله با همه‌گیری بیماری کووید۱۹ وارد مرحله جدیدی شد. با تصویب ستاد ملی مدیریت کرونا قرار است از روز شنبه ۱۹ مهر ماه ۱۳۹۹ کسانی که برخی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند جریمه شوند.

طرح الزام “استفاده از ماسک از خانه تا خانه” از شنبه در کلان‌شهر تهران به اجرا درآمده و قرار است کسانی که آن را رعایت نکنند ۵۰ هزار تومان جریمه شوند. این طرح فعلا مخصوص پایتخت است اما احتمال اجرای آن در برخی دیگر از استان‌ها منتفی نیست.

برپایه مصوبه جدید ستاد ملی برای افرادی که با وجود آگاهی از ابتلا به کرونا خود را قرنطینه نمی‌کنند نیز جریمه‌ای به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

رئیس جمهوری، حسن روحانی در نشست روز شنبه ستاد ملی مدیریت کرونا اعلام کرد وظیفه برخورد با تخلف‌های کرونایی به عهده “نیروی انتظامی و بسیج و ناظرین و بازرسان” گذاشته شده و قرار است جریمه متخلفان به حسابی که وزارت بهداشت مشخص می‌کند واریز شود.

 

جریمه ارائه خدمات به افراد بدون ماسک


در حال حاضر تمرکز بر برخورد با کسانی است که در مکانن‌های عمومی کلان‌شهر تهران از ماسک استفاده نمی‌کنند و هنوز تدبیری برای عدم رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی اعلام نشده است.

حسن روحانی در نشست ستاد ملی مدیریت کرونا کفت اگر راننده تاکسی ماسک نزند ۱۰۰ هزار تومان و بایت سوار کردن هر مسافر بدون ماسک هم ۲۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

همچنین قرار شده فروشندگان و ارائه دهندگان خدمات در واحدهای صنفی علاوه بر استفاده از ماسک، فقط به مراجعانی خدمت ارائه دهند که ماسک زده باشند و در غیر این صورت جریمه می‌شوند.

حسن روحانی می‌گوید این افراد در مرحله اول تذکر می‌گیرند، در مراحل بعدی ۳۰۰ هزار تومان و یک میلیون تومان جریمه می‌شوند و در مرحله چهارم واحد صنفی آنها پلمپ می‌شود.

رئیس جمهوری در این نشست گفت وضعیت ۱۷ استان به نسبت هفته‌های گذشته بهتر شده اما در ۱۲ استان “همچنان مشکل داریم”. برخلاف این اظهارات، سخنگوی وزارت بهداشت گفته است مانند چند هفته اخیر همچنان ۲۶ استان در وضعیت قرمز و چهار استان در وضعیت هشدار قرار دارند.

 

 سازوکار اجرای طرح


بر اساس اطلاعات منتشر شده ساز و کار اجرای طرح به شرح زیر است:

1⃣ کارمند بخش دولتی در صورت نزدن ماسک و عدم اطلاع به مافوق درمورد ابتلا به کرونا جریمه‌ می‌شود که از حقوقش کسر می‌شود.

2⃣ در مورد واحدهای صنفی نیز از آنجایی که دارای پروانه کسب هستند؛ درصورت عدم رعایت پروتکل‌ها به راحتی می‌توانیم آنها را جریمه کنیم.

3⃣ افرادی که در خیابان تردد می‌کنند، بدون آن که خودشان درجریان باشند و بدون گرفتن کارت ملی و شماره ملی، با روش‌هایی از سوی نیروی انتظامی جریمه می‌شوند.

4⃣ راه دیگر وصول جریمه‌ها نیز می‌تواند نشستن جریمه‌ها در سیستم دریافت یارانه‌ها باشد.