تولید میلی تینگ برای اولین بار در ایران ایسنا/لرستان معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۱۱ میلیارد تسهیلات اشتغالزایی به لرستان پرداخت شد. عیسی منصوری امروز بیست و چهارم مهر ماه در کارگروه اشتغال لرستان اظهار کرد: برای اشتغالزایی  در بخش روستایی قسمت جداگانه ای به نام اشتغال حمایتی از طرف نهادهای حمایتی داریم […]

تولید میلی تینگ برای اولین بار در ایران

تولید میلی تینگ برای اولین بار در ایران

ایسنا/لرستان معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۱۱ میلیارد تسهیلات اشتغالزایی به لرستان پرداخت شد.

عیسی منصوری امروز بیست و چهارم مهر ماه در کارگروه اشتغال لرستان اظهار کرد: برای اشتغالزایی  در بخش روستایی قسمت جداگانه ای به نام اشتغال حمایتی از طرف نهادهای حمایتی داریم که سهم لرستان ۱۳۶ مورد بوده و تاکنون ۱۱۱ میلیارد تومان تسهیلات در این خصوص پرداخت شده است.

وی با اشاره به منابعی که برای اشتغال غیر روستایی به لرستان اختصاص داده شده است، گفت: انجایی که ایده و طرح وجود داشته و نیاز به تسهیلات باشد دولت کم نخواهد گذاشت و کوتاهی نمی کنیم.

منصوری ادامه داد: برای استان لرستان به لحاظ پرداخت منابع محدودیتی نداریم.

این مسئول اضافه کرد: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان پیگیری هایی داشتند که به دلیل شرایط استان محدودیت تخصیص تسهیلات به بخش کشاورزی و سایر رسته ها را برداریم و  به دلیل ویژگی های خاص استان این بند برای لرستان برداشته شد.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ترجیح ما این است که منابع بخش کشاورزی به سمت صنایع فرآوری و تبدیلی برود، تصریح کرد: به عنوان مثال اولویت و مزیت لرستان دام سبک است. واحدهای لبنی سطح کشور اغلب در حوزه دام سنگینند و پیشنهاد این است که به سمت صنایع تبدیلی برای دام سبک برویم چراکه اگر این حلقه را تکمیل کنیم دامداری و دامپروری هم توسعه می یابند.

منصوری بیان کرد: انتظار داریم در پرداخت تسهیلات، نظارت انجام گیرد تا پول پرداختی به متقاضیان به بازار مالی نرود.

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: برای بحث اشتغال غیر روستایی هم منابعی را در اختیار داریم و با صندوق کارآفرینی امید رایزنی کرده ایم و سهمیه را برای استان در نظر گرفتیم و محدودیت برای لرستان نمی گذاریم و سعی می کنیم طرحی زمین نماند.

وی خاطر نشان کرد: منابع شهرستان های لرستان را به شهرستان های دیگر واگذار نکنیم چراکه با این کار مناطق پیشرفته توسعه می یابند و دیگری ها درجا می زنند و به جایی نمی رسند.

منصوری گفت: عودتی طرح ها در شهرستان های لرستان بالاست و به این معناست که سرمایه گذار روستایی ما بلد نیست کار کند و باید به آنها کمک کنیم.

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در زمینه گیاهان دارویی ظرفیت خوبی در لرستان وجود دارد و باید از سرمایه گذار دعوت کنیم تا به این حوزه ورود کند، گفت: این نوید را می دهیم که در ماه های آینده برای اولین بار میلی تینگ(ماده اصلی داروهای ضد سرطان در دنیا) در ایران تولید می شود و ظرفیت تولید ۱۰۰ کیلو را داریم و هر کیلو حدود ۱۱۵ هزار میلیارد تومان درآمد دارد و این در حالیست که صنعت زنبور عسل در کل کشور ۳۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی دارد و در لرستان هم در این زمینه ها کار کرده است.

وی گفت: واحدهای غیر بومی که به لرستان بیایند و با کشاورزان استان برای خرید محصولاتشان قرارداد ببندد، تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان تامین منابع برای آنها خواهیم کرد. با این کار افرادی که با شرکت های بزرگ قرارداد می بنند قطعا صاحب بیمه خواهند شد. پیشنهاد می کنیم در رشته های گیاهان دارویی، عسل، انجیر و انار این اتفاق بیفتد.

منصوری اظهار کرد: بررسی میدانی ما نشان می دهد که مسأله اصلی برای ایجاد اشتغال وام روستایی نیست بلکه توانمندسازی مهم است و باید به متقاضیان خدمات دهیم.

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در حال حاضر با پدیده مهاجرت نسل دوم مواجه ایم و باید بهره وری بخش کشاورزی را بالا ببریم تا این اتفاق نیفتد.

وی گفت: فرمانداران ظرف دو هفته لیست طرح های سرمایه گذاری که نیاز به تسهیلات دارند و متوقف مانده اند را معرفی کنند.