افزایش تولید اوپک پلاس با وجود موج دوم کرونا وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: اوپک پلاس با وجود افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، همان طور که برنامه ریزی کرده بود، افزایش تولیدش را آغاز خواهد کرد. به گزارش ایسنا، الکساندر نواک در مقاله ای در نشریه وزارت انرژی روسیه نوشت: با وجود آغاز موج […]

افزایش تولید اوپک پلاس با وجود موج دوم کرونا

افزایش تولید اوپک پلاس با وجود موج دوم کرونا

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: اوپک پلاس با وجود افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، همان طور که برنامه ریزی کرده بود، افزایش تولیدش را آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، الکساندر نواک در مقاله ای در نشریه وزارت انرژی روسیه نوشت: با وجود آغاز موج دوم ابتلا به ویروس کرونا، ما به همراه همکارانمان با خوش بینی به بررسی وضعیت ادامه می دهیم و معتقدیم که قادر خواهیم بود به تدریج تولیدمان را افزایش دهیم.

اوپک پلاس که ۲۳ کشور تولیدکننده در آن حضور دارند، سرگرم اجرای محدودیت عرضه به میزان ۷.۷ میلیون بشکه در روز است و با پیش بینی بهبود تقاضا برای نفت، قرار است محدودیت عرضه را از ژانویه سال ۲۰۲۱ تا آوریل سال ۲۰۲۲ به ۵.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

برخی از تحلیلگران بر این باورند که اشباع عرضه نفت در بازار جهانی هنوز به پایان نرسیده و انتظارات برای تولید بالاتر را زیر سوال برده اند.

وزیر انرژی روسیه همچنین گفت: انتظار می رود تقاضای جهانی برای گاز طبیعی شش درصد در سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا کند و در سال ۲۰۲۲ به سطح سال ۲۰۱۹ احیا شود. وی در ادامه افزود: اشباع عرضه در بازار LNG و اشباع آتی در بازار جهانی گاز طبیعی نیازمند اقدام مشابهی است که از سوی اوپک انجام گرفته است.

روسیه یکی از اعضای گروه کشورهای صادرکننده گاز (GECF) است که به اوپک گازی معروف است.

بر اساس گزارش رویترز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: همکاری روسیه با عربستان سعودی برای تثبیت بازارهای نفت جهانی موثر بوده است. این اظهارات یک روز پس از مکالمه تلفنی میان ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی انجام گرفت که طی آن دو طرف درباره همکاری دوجانبه شامل همکاری در قالب گروه اوپک پلاس گفت و گو کرده  و خواستار پایبندی اعضای اوپک پلاس به توافق کاهش تولید شده بودند.

این مکالمه تلفنی شش روز پیش از برگزاری نشست کمیته نظارتی اوپک پلاس انجام گرفت. این کمیته به بررسی پایبندی اعضا به توافق کاهش تولید خواهد پرداخت.

منابع آگاه در اوپک پلاس به رویترز اظهار کردند نرخ پایبندی به توافق کاهش تولید در سپتامبر ۱۰۲ درصد بوده است. نرخ پایبندی اوپک در سپتامبر ۱۰۵ درصد و تولیدکنندگان غیراوپک ۹۷ درصد بوده است.