شرکت بزرگ نفت بریتیش پترولیوم در بحبوحه نگرانی در مورد درگیری نظامی در قره باغ، طرح‌های خود برای آغاز انتقال گاز طبیعی از آذربایجان به اروپا را تا پایان سال جاری میلادی تأیید کرده‌است. به گزارش نبض انرژی ، ارمنستان و آذربایجان درگیر یک جنگ شدید بر سر منطقه قره‌باغ شده‌اند که از زمان جنگ […]

شرکت بزرگ نفت بریتیش پترولیوم در بحبوحه نگرانی در مورد درگیری نظامی در قره باغ، طرح‌های خود برای آغاز انتقال گاز طبیعی از آذربایجان به اروپا را تا پایان سال جاری میلادی تأیید کرده‌است.

به گزارش نبض انرژی ،

ارمنستان و آذربایجان درگیر یک جنگ شدید بر سر منطقه قره‌باغ شده‌اند که از زمان جنگ سالهای 1991 تا 94 بی سابقه بوده‌است. شدت این درگیری باعث شده تلاش‌های دیپلماتیک بین‌المللی برای توقف آن به راه افتد.

بریتیش پترولیوم یکی از سهامداران خط لوله ترانس آدریاتیک، بخشی از پروژه کریدور گاز جنوبی، است. این خط لوله قرار است گاز میدان شاه دنیز آذربایجان را به اروپا برساند.

این شرکت طی بیانیه ای اعلام کرد:«کنسرسیوم شاه دنیز  اقدامات نهایی مورد نیاز برای آغاز انتقال 25 ساله گاز طبیعی از آذربایجان به ایتالیا، یونان و بلغارستان را  تکمیل کرده و این پروژه از پایان 2020 آغاز می‌شود».