روسیه به دنبال انتشار روبل دیجیتال افزایش تقاضا برای معاملات نقدی در روسیه باعث شده است این کشور بیش از گذشته به فکر عرضه روبل دیجیتال بیفتد. به گزارش نبض انرژی ،  به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی روسیه، اعلام کرد توسعه خوب این کشور در زمینه فناوری‌های مالی و افزایش سهم پرداخت الکترونیک و […]

روسیه به دنبال انتشار روبل دیجیتال

افزایش تقاضا برای معاملات نقدی در روسیه باعث شده است این کشور بیش از گذشته به فکر عرضه روبل دیجیتال بیفتد.

روسیه به دنبال انتشار روبل دیجیتال

به گزارش نبض انرژی ،

 به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی روسیه، اعلام کرد توسعه خوب این کشور در زمینه فناوری‌های مالی و افزایش سهم پرداخت الکترونیک و غیر نقدی باعث شده است  که این بانک بیش از گذشته به فکر عرضه روبل دیجیتال بیفتد.

بانک مرکزی روسیه در گزارشی اعلام کرد که در حال ارزیابی تمام احتمالات و گزینه‌ها برای اجرای این پروژه است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا آزادانه پول دیجیتال خود را به کیف پول الکترونیکی خود منتقل کرده و در گوشی‌های هوشمند تلفن همراه به صورت آنلاین و آفلاین از آن استفاده کنند.

این بانک می‌گوید روبل دیجیتال می‌تواند هم مزایای استفاده از پول نقد را داشته باشد و هم فواید معاملات غیرنقدی را دارد.

الکسی زابوتکین، معاون رئیس کل بانک مرکزی روسیه، می‌گوید سهم پرداخت‌های غیرنقدی در بخش‌های عمومی و خرده فروشی روسیه تقریبا دو برابر شده و از 39 درصد به 69 درصد رسیده است.

این بانک می‌گوید یوآن دیجیتال به گسترش نوآوری و رقابت در ساختارهای مالی منجر می‌شود چرا که باعث می‌شود تراکنش‌های مالی از یک کارگزار به کارگزار دیگر سریع‌تر و راحت‌تر انجام شود.

این مسئله همچنین به ره‌گیری هزینه‌های انجام شده در پروژه‌های دولتی کمک خواهد کرد.