وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران و وزیر صنعت و تجارت قطر توافق کردند که هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور تا پایان سال جاری میلادی در تهران برگزار شود. به گزارش نبض انرژی ،  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران و وزیر صنعت و تجارت قطر در دیدار مجازی با یکدیگر، بر […]

وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران و وزیر صنعت و تجارت قطر توافق کردند که هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور تا پایان سال جاری میلادی در تهران برگزار شود.

به گزارش نبض انرژی ،  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران و وزیر صنعت و تجارت قطر در دیدار مجازی با یکدیگر، بر توسعه هر چه بیشتر روابط دو کشور دوست و همسایه تاکید کردند.

دوطرف ضمن استقبال از توسعه هر چه بیشتر روابط تجاری دو کشور بر لزوم انجام مذاکره به منظور مشخص کردن موضوع همکاری و نحوه عملیاتی شدن آنها تاکید کردند.

رییس قطری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر کشور از وزیر نیروی ایران برای دیدار از قطر در هفته دوم آبان‌ماه دعوت به عمل آورد.

همچنین طرفین توافق کردند که هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور تا پایان سال جاری میلادی در ایران برگزار شود و طی آن یادداشت تفاهم مورد تایید دو کشور امضا شده و توسعه بیش از پیش روابط تجاری تسهیل شود.

به گزارش ایرنا، هفتم مهرماه نیز وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران و وزیر مشاور در امور انرژی قطر در یک دیدار ویدئوکنفرانسی، اهمیت و مزایای اتصال شبکه برق ایران به قطر را مورد بررسی قرار دادند.

«رضا اردکانیان» و «سعد شریده الکعبی» در دیدار آنلاین درباره ابتکار منطقه‌ای توسعه همکاری‌ها در امور آب‌های نامتعارف شامل شیرین‌سازی آب دریا و استفاده از پساب تصفیه‌شده که در اجلاس اخیر شورای حکام آب به میزبانی تهران مطرح و مصوب شد، بحث و تبادل نظر کردند.