سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در جدیدترین گزارش ماهانه خود اعلام کرده که تقاضای جهانی نفت در سال آینده با 6.53 میلیون بشکه افزایش به 96.84 میلیون بشکه در روز خواهد رسید که 80 هزار بشکه کمتر از پیش بینی یک ماه قبل این سازمان است. به گزارش نبض انرژی ، بر اساس این گزارش، […]

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در جدیدترین گزارش ماهانه خود اعلام کرده که تقاضای جهانی نفت در سال آینده با 6.53 میلیون بشکه افزایش به 96.84 میلیون بشکه در روز خواهد رسید که 80 هزار بشکه کمتر از پیش بینی یک ماه قبل این سازمان است.

به گزارش نبض انرژی ،

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 7 سنت معادل 0.16 درصد کاهش به 42 دلار و 38 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه نوامبر نیز امروز با 8 سنت معادل 0.20 درصد کاهش به 40 دلار و 12 سنت رسید.

دیروز کرملین اعلام کرد، ولادیمیر پوتین و محمد بن سلمان، سران دو تولیدکننده بزرگ نفت جهان در جریان یک مکالمه تلفنی آخرین وضعیت بازارهای انرژی را بررسی کرده اند.

وزیر انرژی امارات دیروز گفت، اوپک و متحدانش موسوم به گروه اوپک پلاس به طرح های خود مبنی بر کاهش تولید که از ماه ژانویه امسال به اجرا گذاشته شده پایبند خواهند ماند.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا در این باره گفت: «در حالی که ارزش دلار تقویت شده و عربستان و روسیه جبهه متحدی را در پایبندی به تعهداتشان در زمینه کاهش تولید تشکیل داده اند، قیمت نفت در بازار آسیا تثبیت شده است… با توجه به اینکه ویروس کرونا همچون یک آتش سوزی مهیب در اروپا در حال گسترش است و تعداد موارد ابتلا در آمریکا هر روز بالاتر می رود، قیمت های فعلی بسیار شکننده به نظر می رسند.»