سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی در تبیین آرایش سپاه در موج سوم شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: شیوع این بیماری تشدید شده است و با افزایش سریع این پدیده در سطح جامعه مواجهیم و تعداد مبتلایان و متوفیان در حال افزایش است که برای جامعه […]

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی در تبیین آرایش سپاه در موج سوم شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: شیوع این بیماری تشدید شده است و با افزایش سریع این پدیده در سطح جامعه مواجهیم و تعداد مبتلایان و متوفیان در حال افزایش است که برای جامعه ما قابل قبول نیست.

وی گفت: تجربه نشان داد که مقابله منطقی و گسترده با این پدیده جز با عزم تک تک آحاد مردم و همه نهادها و دستگاه‌های مسئول در سطح حاکمیت ممکن نیست بنابراین باید همه اراده‌ها و انگیزه‌ها به هم پیوند بخورد و در عمل همه متعهد شویم که ضوابط و دستورالعمل‌ها را به گونه‌ای اجرا کنیم تا زنجیره کرونا در جامعه قطع شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: ما اخیراً پیرو فرمان‌های مقام معظم رهبری و در موج سوم این بیماری با مأموریت جدید و با مشارکت حداکثری همه ظرفیت‌ها و امکانات نیروهای مسلح از جمله سپاه به میدان آمده ایم و در بخش پیشگیری و درمان بیماری کرونا وارد عمل شده ایم.

این مسئله دیروز در فرمایش رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش آموختگی نیروهای مسلح منعکس شد و در فرمان جدیدشان به ستاد کل نیروهای مسلح هم دستوراتی صادر فرمودند و ما بر همین اساس خود را متعهد می‌دانیم همه امکانات و ظرفیت‌های درمانی، بیمارستان ثابت و سیار و امکانات تولید و توزیع ماسک را فعال کنیم.

سردار سلامی گفت: توزیع بسته‌های بهداشتی و مشارکت در موضوع غربالگری از دیگر برنامه‌های ماست و از بسیج جامعه پزشکی هم درخواست کرده ایم به کمک کادر درمانی بیایند که در این روزها به سبب فشار کاری، فداکارانه درخشیده اند، اما طبیعی است که خسته شوند و باید فشار را از روی دوش آن‌ها کم کرد.

 

وی افزود: تلاش ما این است که همه استعدادهای بیمارستانی ما و همچنین ظرفیت‌های بسیج در خدمت این موضوع قرار گیرند.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: در کنار این فعالیت ها، کمک‌های مؤمنانه و توزیع بسته‌های معیشتی میان مردم از دیگر برنامه‌های ماست تا احیاناً کسی متأثر از بیماری کرونا و یا دیگر مشکلات دچار رنج معیشتی نشود.

سردار سلامی افزود: ما فرمان اخیر رهبر معظم انقلاب را تبدیل به مأموریت کردیم و با همه وجود فعالیت خواهیم کرد و از مردم خواهش می‌کنیم همه دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی را که از طرف نهادهای مسئول و صدا و سیما منعکس می‌شود، رعایت کنند تا هم خودشان و هم خانواده و بقیه مردم سالم بمانند و شاهد عادی شدن شرایط باشیم.
پپ
فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: از آنجا که هیچ دارو و واکسنی برای این بیماری وجود ندارد همه انسان‌ها باید در درون خود اراده‌ای برای مهار شیوع این بیماری ایجاد کنند و قطعاً با اراده‌های محکم ما این بیماری از جامعه رخت برمی بندد و دوباره می‌توانیم در شرایطی زندگی کنیم که نیاز به زدن ماسک نباشد.