شهردار تهران اظهار داشت: در ترکیه مصرف انرژی 8.5 برابر کمتر از ایران است چراکه هیچ یارانه‌ای به این بخش داده نمی‌شود و مالیات بر مصرف هم وجود دارد یعنی کسانی که مصرف بالاتری داشته باشند باید مالیات بیشتری بپردازند. به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ پیروز حناچی در مراسم رونمایی از سامانه ملی پایش اطلاعات انرژی […]

اتلاف انرژی روزانه در ساختمان،‌ معادل ۳۰۰ هزار بشکه نفت است

شهردار تهران اظهار داشت: در ترکیه مصرف انرژی 8.5 برابر کمتر از ایران است چراکه هیچ یارانه‌ای به این بخش داده نمی‌شود و مالیات بر مصرف هم وجود دارد یعنی کسانی که مصرف بالاتری داشته باشند باید مالیات بیشتری بپردازند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ پیروز حناچی در مراسم رونمایی از سامانه ملی پایش اطلاعات انرژی در ساخمان با اشاره به مصرف انرژی در کشورهای مختلف بر اساس گزارش‌های جهانی در سال 2019 گفت: کشور چین با 3.2 میلیون تن، آمریکا با 2.2 میلیون تن و هند با 900 هزار تن مصرف جزو بالاترین کشورها در جدول هستند.

وی ادامه داد: ایران با مصرف 258 هزار تن در رده 11 قرار دارد.

وی با اشاره به میزان مصرف سوخت در ترکیه گفت: در ترکیه مصرف انرژی 8.5 برابر کمتر از ایران است چراکه هیچ یارانه‌ای به این بخش داده نمی‌شود و مالیات بر مصرف هم وجود دارد یعنی کسانی که مصرف بالاتری داشته باشند باید مالیات بیشتری بپردازند.

حناچی با اشاره به مصرف برق در تهران گفت: مصرف برق روزانه در تهران معادل 20 هزار گیگابایت ساعت است که مشترکین خانگی با سهم 75 درصدی بیشترین مصرف را دارند.

شهردار تهران ادامه داد: متوسط مصرف گاز در تهران 77 میلیون متر مکعب معادل تولید سه فاز پارس جنوبی است.

حناچی تاکید کرد: عمده اتلاف انرژی در بخش خانگی محاسبه شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های تهران برای کاهش مصرف انرژی گفت: شورای شهر وظایفی را تعیین کرده و در برنامه سوم شهر تهران مستقیم به کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌های اداری تجاری و خانگی اشاره شده است که البته موانع جدی بر سر مسیر وجود دارد.

حناچی تاکید کرد: کسی که مخالف کاهش گازهای گلخانه‌ای است تحریم‌هایی را برای کشورمان ایجاد کرده و همین تحریم‌ها اثر مستقیم در عدم تحقق اهداف دارد.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در کاهش مصرف انرژی بحث واقعی شدن حامل‌های انرژی است ادامه داد: متاسفانه نمی‌توانیم با توجه به شرایط اقتصادی هزینه‌های بیشتری را به مردم تحمیل کنیم.

حناچی ادامه داد: اتلاف انرژی در ساختمان‌ها و فضای تجاری معادل 300 هزار بشکه در روز است.

شهردار تهران ادامه داد: بحث برقی کردن موتورهای دو سر، برقی کردن اتوبوس‌های شهر تهران و همچنین توسعه مسیرهای پیاده و دوچرخه جزو برنامه‌هایی است که آن را تعقیب می‌کنیم.

وی همچنین گفت:‌ موضوع اجباری شدن بیمه در ساختمان هم یکی از سیاست‌های ما است و معتقدیم سازندگان با اهداف اقتصادی باید به سمت کاهش مصرف انرژی در ساختمان بروند.