در مورد هوشمند کردن صنعت برق کشور در نبض انرژی بیشتر بخوانید به گزارش نبض انرژی ، درصدد هوشمند کردن کامل فعالیت‌های صنعت برق هستیم وزیر نیرو از بهره برداری ۱۱۹ پروژه از ابتدای امسال تاکنون در چارچوب پویش #هرهفته الف -ب- ایران خبر داد و گفت: از این تعداد، ۱۱۲ پروژه ساخت و […]

 

در مورد هوشمند کردن صنعت برق کشور در نبض انرژی بیشتر بخوانید

به گزارش نبض انرژی ،

درصدد هوشمند کردن کامل فعالیت‌های صنعت برق هستیم

درصدد هوشمند کردن کامل فعالیت‌های صنعت برق هستیم

وزیر نیرو از بهره برداری ۱۱۹ پروژه از ابتدای امسال تاکنون در چارچوب پویش #هرهفته الف -ب- ایران خبر داد و گفت: از این تعداد، ۱۱۲ پروژه ساخت و سازی و ۷ پروژه ساز و کاری است.

به‌گزارش ایسنا، رضا اردکانیان امروز در آیین بهره‌برداری از دو پروژه ساز و کاری صنعت برق کشور در بیست و چهارمین هفته از پویش #هر هفته الف -ب-ایران اظهار کرد:‌ برای این پروژه‌ها بیش از  ۲۸ هزار میلیارد تومان در شرایط تحریم های اقتصادی هزینه شده است.

وی افزود:‌ پیش از این که ما کارگزاران حتی سر سوزنی به ذهنمان خطور کند که منتی بر سر مردم بابت این کاری که انجام شده و انجام می‌شود داشته باشیم، باید دست شکرمان به آسمان بوده و دست به سینه قدردان مردم باشیم که فرصتی به ما دادند که بتوانیم توسعه پیداکنیم.

وزیر نیرو با بیان این که دولت‌ها می‌آیند و می‌روند و این چرخ مدام باید در حال حرکت باشد، اظهار کرد: امروز تا پایان دولت حدود ۲۹۰ روز فرصت داریم و این بدان معنا نیست که همکاران من تا پایان دولت همه از خدمت منفک می‌شوند. خیلی‌ها ادامه خواهند داد و در حوزه‌های وسیع‌تر مسئولیت خواهند پذیرفت.

اردکانیان ادامه داد: مردم نباید از قبل این چرخه‌ای که وجود دارد و تغییر و تحولاتی که رخ می‌دهد، ضرر کنند.

وی گفت: تحول بزرگی در صنعت برق کشور بویژه در سال‌های اخیر رخ داده و آن، این است که همکاران بنده به درستی متوجه اهمیت و تاثیر این وجه کیفیت خدمت شده‌اند و کار خود را خلاصه در صرف تولید و عرضه نمی‌دانند، بلکه در مدیریت مصرف، مدیریت تقاضا و کیفیت عرضه خدمت می‌دانند. کارهای نهادینه شده و زیربنایی خوبی انجام گرفته و پروژه‌های متعددی نیز در حال انجام است.

اردکانیان اظهار کرد: طرحی که امروز افتتاح شد و هموطنان ما در تهران بزرگ به‌زودی آثار آن را در سهل‌تر شدن ارتباط‌ ها و رسیدگی به اتفاق‌های مربوط به برق می‌بینند، پیشتر در استان سیستان و بلوچستان اجرا شده و مردم این استان، اولین بار از آن بهره‌مند شدند؛ اکنون نیز این طرح در ۶ شرکت توزیع برق در حال اجراست که اکنون نوبت تهران بزرگ است.

وزیر نیرو با بیان اینکه طبق برنامه، به‌زودی تمامی کشور از مزایای این طرح بهره‌مند می‌شود، گفت: درصدد هوشمند کردن فعالیت‌های خود در صنعت برق هستیم و شرکت‌های ما شرکت‌های هوشمندی خواهند شد. به این معنا که با راندمان بالا و بهره‌وری قابل ملاحظه‌ای خدمت‌رسانی خواهند کرد، اما هدف نهایی ما این است که در خدمات آب و برق وظایف خود را به نحوی انجام دهیم که مردم و مشترکان ما هوشمند شوند. در این صورت است که جامعه و کشوری توسعه یافته به تمام معنا هستیم.

اردکانیان گفت:‌ هر وقت در جایی که باید خدمت دستگاه‌ها،‌ تولید و عرضه و خدمت‌رسانی ما با صرف وقت، زحمت و پول کمتری عرضه شود اما نمی‌شود در اینجا ما مالیات پنهان پرداخت می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به پیامدهای تحریم‌ها علیه کشورمان گفت: با وجود این فشارها، مردم از این تحریم‌ها به عنوان فرصت استفاده می‌کنند و برخی مشکلات و تنگناهای ساختاری، رفتاری و کرداری خود را در تولید، عرضه خدمات و کیفیت خدمت‌رسانی برطرف می‌کنند.

اردکانیان با بیان اینکه تردیدی ندارم که این روزها را با سربلندی سپری خواهیم کرد، گفت: در وزارت نیرو و در مجموع خانواده دولت بویژه در این روزها مسئولیت بزرگی بر عهده داریم که امید است همه قدردان این فرصت بوده و به وظایف خود و تعهدی که به مردم و به مقام معظم رهبری و مسئولان ارشد کشور دادیم در این که در حرکت چرخ‌های توسعه بویژه در سال جهش تولید که نیازمند آب و برق به میزان کافی در همه نقاط بویژه در شرایط مبارزه با کووید ۱۹ اختلالی پیش نیاید، عمل کنیم.

وزیر نیرو با اشاره به تابستان امسال، از تلاش‌های صورت گرفته و گروه‌های تخصصی و بویژه چند هزار نفر کارگران زحمت‌کش و دلسوز تقدیر کرد و افزود: اگر از محل صرفه‌جویی‌ها امکان و فرصتی هست با توجه به این که در طلیعه ورود ماه ربیع الاول هستیم به صورت نمادین از تلاش کارگران زحمتکش شرکت توزیع نیروی برق در این روزها تقدیر شود.