آلفابت دیروز از تکمیل طرح گروه ماینرال در آزمایشگاه ایکس آلفابت به منظور تولید ربات هوشمند کشاورزی خبر داد. به گزارش نبض انرژی ، نرم افزارها و سخت افزارهای متنوعی بر روی این ربات نصب شده تا ربات یادشده از قابلیت‌های فراوانی در حوزه هوش مصنوعی، شبیه سازی، شناسایی محیط و غیره برخوردار باشد. همچنین […]

 آلفابت دیروز از تکمیل طرح گروه ماینرال در آزمایشگاه ایکس آلفابت به منظور تولید ربات هوشمند کشاورزی خبر داد.

به گزارش نبض انرژی ،

نرم افزارها و سخت افزارهای متنوعی بر روی این ربات نصب شده تا ربات یادشده از قابلیت‌های فراوانی در حوزه هوش مصنوعی، شبیه سازی، شناسایی محیط و غیره برخوردار باشد. همچنین حسگرهای متنوعی بر روی این ربات نصب شده است.

ربات تولید شده توسط آلفابت انرژی خود را از طریق صفحات خورشیدی تأمین می‌کند و ضمن عبور از مزارع کشاورزی تک تک گیاهان کاشته شده را کنترل و بررسی می‌کند تا از سلامت و وضعیت رشد آنها مطلع شود. این کار با استفاده از دوربین‌ها و حسگرهای متعدد صورت می‌گیرد.

این ربات برای افزایش دقت تصمیم‌ها و بررسی‌های خود از اطلاعات ماهواره‌ای، پیش بینی وضعیت آب و هوا، داده‌های جمع‌آوری شده از خاک و نرم افزار هوش مصنوعی خود بهره می‌گیرد. این نرم افزار هوش مصنوعی با شناسایی الگوهای مناسب رشد محصول به کشاورزان اطلاعات بیشتری در مورد روش صحیح کاشت، داشت و برداشت محصولات گوناگون می‌دهد.

ربات چهار چرخ یادشده قادر به سمپاشی نیز هست و استفاده از آن موجب صرفه جویی در وقت و هزینه‌های کشاورزان می‌شود. استفاده از چنین ربات‌هایی بهره وری در زمان استفاده از زمین‌های کشاورزی را نیز افزایش می‌دهد که این امر با توجه به تداوم گرمایش زمین و غیرقابل استفاده شدن بسیاری از زمین‌های کشاورزی فعلی ضروری است.