دلیل اصلی شیوع کرونا در جایگاه های سوخت
دلیل اصلی شیوع کرونا در جایگاه های سوخت
در این زمینه نیاز به یک کار فرهنگی درست دارد که متأسفانه نه صدا و سیما و نه نشریه‌ها و نه دولت در این موضوع هیچ همکاری نکردند ودر تصمیماتی که می‌گیرند از نظرات کسانی که سابقه و تجربه دارند استفاده نمی‌کنند.

بی‌برنامگی دولت، دلیل اصلی شیوع کرونا در جایگاه های سوخت است

رئیس انجمن جایگاهداران بنزین: بی توجهی دولت به برنامه ریزی در مواجه با شیوع کرونا، هر روز با بی برنامگی و نابسامانی بیشتر، روند اجرای پروتکل های بهداشتی را به مشکلات روبرو می کند.

به گزارش نبض انرژی ،

ناصر رئیسی فر، رئیس انجمن جایگاهداران بنزین در استان تهران در گفت و گو با نبض انرژی، در پاسخ به چرایی کمرنگ شدن روند نظارتی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جایگاه‌های سوخت به عنوان یکی از سه محل خطرناک برای انتقال بیماری کرونا برخلاف اوایل شیوع این بیماری گفت: متاسفانه این بی‌توجهی در کل جامعه ما حاکم شده که دلیل اصلی آن بی‌برنامگی دولت و عملکرد نابسامان دولتمردان درباره رعایت کردن توصیه‌های بهداشتی است وقتی که قرنطینه می‌کنند شهر و منطقه‌ای را قطعا دولت وظایفی دارد که باید انجام دهد که متأسفانه انجام نداد.

وی افزود:
به هر روی این رعایت پروتکل های بهداشتی روزهای اول جدی گرفته شد اما به تدریج به دلیل صحبت‌هایی که دولتمردان بیان کردند جدی گرفته نشد به بیانی دیگر خودشان کنار هم می‌نشینند.

رئیسی فر تصریح کرد:
به هر حال کارهایی که باید می‌شد انجام ندادند و مردم هم جدی نگرفتند. اما در مورد جایگاه‌ها باید گفت خوشبختانه ما کمترین آمار بیماری را در کارکنان جایگاه‌ها داشتیم و این دال بر این است که اکثریت مالکین جایگاه ها با توجه به تعهدی که نسبت به سلامت همکارانشان داشتند و دائما سیستم‌ها را ضدعفونی و استریل می‌کنند در جایگاه ها برای مردم دستکش داشتیم البته خیلی هم اجحاف می‌کنند.

در روز 3 تا 4 بار کیبوردهایی که با دست در تماس است را ضدعفونی می‌کنیم به کارگران هم توصیه می‌کنیم حتما از ماسک استفاده کنند.
وی ضمن اشاره به پشتیبانی نکردن دولت در تامین نکردن وسایل ضدعفونی برای جایگاه داران گفت :
دولت از ابتدای شروع این بیماری مطلقا هیچ کمکی، حتی یک دستکش و ماسک توزیع نکرده است و در این راستا تمام هزینه ها بر عهده خود مالکان جایگاه‌ها با توجه به تعهدی که داشتند، بوده است.

رئیسی فر ادامه داد:
همکاران من به صورت کلان مواد ضدعفونی کننده و دستکش خریداری و توزیع کردند، هر چند استفاده از ماسک برای کارکنان سخت است، اما نظارت جدی برای استفاده از آن در محل جایگاه ها صورت می گیرد.

وی یادآور شد:
اما برای مردم نمی‌توانیم کاری کنیم کسی که ماسک ندارد به او بنزین ندهیم حتی وقتی توصیه هم می‌کنیم گاهی با تهاجم روبرو می‌شویم. لذا این نیاز به یک کار فرهنگی درست دارد که متأسفانه نه صدا و سیما و نه نشریه‌ها و نه دولت در این موضوع هیچ همکاری نکردند ودر تصمیماتی که می‌گیرند از نظرات کسانی که سابقه و تجربه دارند استفاده نمی‌کنند.